Elantra diesel
Dobre parametry mocy, ekonomiczność i wysoka jakość to podstawowe cechy nowego silnika, który wzbogacił gamę hyundaiów Elantra. Koreański pojazd z 2-litrową jednostką diesla pojawił się w europejskiej sprzedaży na początku lutego. Wykorzystuje on ten sam napęd, który wcześniej montowano w modelach Santa Fe i Trajet. Wysokoprężna Elantra jest dostępna jako pięciodrzwiowy hatchback, jednak zachowała swoje trzy wersje wyposażeniowe, Si, GSi oraz CDX.
Turbodoładowany silnik o pojemności 1991 ccm skonstruowano w centrum rozwoju Hyundaia w Namyang w Południowej Korei. Osiąga on moc 111 KM przy 4000 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 235 Nm uzyskiwanym przy 2000 obr/min. Takie parametry pozwalają rozpędzić Elantrę od 0-100 km/h w czasie 11,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 190 km/h.
W standardowym wyposażeniu Elantry z silnikiem diesla znajdują się: wspomaganie kierownicy, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, hamulce z systemem ABS i elektronicznym rozłożeniem siły hamowania, klimatyzacja, elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich i odtwarzacz CD z czterema głośnikami.