Dwie nowości Mitsubishi: CA-MiEV i GR-HEV
Genewskie stoisko Mitsubishi - oprócz produkcyjnych wersji Outlandera PHEV i nowego Space Stara - przyciąga gości dwoma ciekawymi pojazdami koncepcyjnymi.
Pierwszy z nich - o nazwie CA-MiEV - to pojazd elektryczny skonstruowany z myślą o sprawnym przemieszczaniu się w obrębie aglomeracji miejskich.
Pięciodrzwiowe auto zaprojektowano tak, by do jego poruszania potrzeb było jak najmniej energii. Samochód może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza Cd wynoszącym zaledwie 0,26.
Źródłem napędu jest elektryczny silnik o mocy 107 KM. Jednostka czerpie energię z baterii akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 27 kWh. Przewidywany zasięg to 300 km, co odpowiada średniemu tygodniowemu przebiegowi samochodu w Europie.
Drugim z prototypów Mitsubishi jest pojazd o nazwie GR-HEV - traktować można jako nieśmiałą zapowiedź kolejnej generacji użytkowego modelu L200.
Kształty karoserii nawiązują do obecnego L200. Mimo użytkowego charakteru nadwozia, linia auta jest bardzo dynamiczna. Na uwagę zasługuje szczególnie kształt pasa przedniego z ciekawie zaprojektowanymi reflektorami przechodzącymi w listwy ozdobne zderzaka.
Zgodnie z panującą modą samochód ma napęd hybrydowy. Mitsubishi GR-HEV wyposażony został w wysokoprężny silnik 2,5 l Clean Diesel oraz zamontowany z przodu motor elektryczny i przekładnię automatyczną. Całość kontroluje elektroniczny system operacyjny. Jak przystało na pickupa, samochód wyposażony został również w system napędu na cztery koła.
Producent chwali się, że emisja dwutlenku węgla nie przekracza 149 gramów na kilometr.