DS 9. Francuska limuzyna trafi do Europy. Znamy ceny!

Miłośnicy francuskich limuzyn nieczęsto mają powody do radości. Jednym z nich jest bez wątpienia nowy DS 9. Producent poinformował właśnie, że auto trafi również do europejskich salonów!

Od czasu uśmiercenia Citroena C6 (w roku 2012) w ofercie PSA nie było modelu mogącego stawać w szranki z Audi A6, BMW 5 czy "wzornikiem" segmentu E - Mercedesem klasy E. Wkrótce ma się to jednak zmienić. W przyszłym roku na drogach Starego Kontynenty pojawi nowy DS 9. Pierwsze dostawy zaplanowane zostały na wrzesień.

We Francji ceny startować będą od 47 700 euro, co przy obecnym kursie daje kwotę niespełna 214 tys. zł. Topowa specyfikacja - DS9 E-TENSE 4×4 360 - wyceniona została na 95 218 euro, czyli - bagatela - blisko 427 tys. zł!

Reklama

W chwili rynkowego debiutu w ofercie znajdą się trzy odmiany napędowe. Podstawowy, benzynowy, wariant PureTech o mocy 225 KM (najpewniej 1,6 l THP) oraz dwie hybrydy plug in: E-TENSE 225 (KM) oraz E-TENSE 4×4 360 (KM). W późniejszym czasie cenniki uzupełnić ma również wariant pośredni - E-TENSE 250.

Najmocniejsza odmiana łączy benzynowy motor PureTech o mocy 200 KM z dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi generującymi 110 i 113 KM. Systemowa moc układu napędowego to 355 KM i 520 Nm. Auto w tej wersji poznamy m.in. po 20-calowych obręczach kół i potężnych zaciskach hamulcowych z logo DS Performance.

Na ten moment w planach jest pięć kolorów karoserii i tylko dwa poziomy wyposażenia: Performance Line + oraz Rivoli +. DS 9 przekonywać ma klientów bogatym wyposażeniem i zaawansowaną technologią. Do tej ostatniej zaliczyć można m.in. aktywne zawieszenie wykorzystujące dane z kamery skanującej nawierzchnię. Dzięki temu, jeszcze zanim wjedziemy w dziurę, amortyzatory poszczególnych kół dostosują siłę tłumienia do stanu drogi. Oprócz tego na pokładzie znajdziemy m.in. takie gadżety, jak: układ night vision z funkcją wykrywania pieszych i zwierząt, asystenta jazdy w korku czy aktywne reflektory LED.

Przypominamy, że DS 9 bazuje na modułowej platformie EMP2. Karoseria mierzy 4,93 m długości i 1,85 m szerokości. Rozstaw osi to aż 2,9 m. Z technicznego punktu widzenia auto ma wiele wspólnego z - oferowaną w Chinach - przedłużoną odmianą Peugeota 508. DS 9 również budowany będzie za Wielkim Murem, a europejskie egzemplarze - najprawdopodobniej - trafią na Stary Kontynent w ramach importu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama