CX-7 i CX-9 już w sprzedaży
Od prezentacji w 2006 roku popularność tego auta stale wzrasta. Sprzedaż osiągnęła już wartość 190 000 egzemplarzy. Tylko w Europie, przez niecałe dwa lata znalazł ponad 30 000 nabywców.
Mazda CX7, bo o tym samochodzie tu mowa pojawia się właśnie w odświeżonej wersji. My pojazd ten poznajemy w austriackich Alpach, w okolicach Kitzbuhel.
W stylizacji wprowadzono niewiele zmian, ale te które się pojawiły czynią ten pojazd bardziej atrakcyjny. Jest więc nowa pięciokątna osłona chłodnicy, inne przednie lampy przeciwmgłowe, chromowane listwy na dolnej krawędzi drzwi, dookoła okien i poniżej dużego logo Mazdy z tyłu oraz nowy, powiększony tylny spojler.
W ramach faceliftu CX-7 otrzymał także nowy system monitorowania tyłu pojazdu (RVM) i układ włączający światła ostrzegawcze (ESS). Pojawiło się również wiele zmian konstrukcyjnych poprawiających prowadzenie, m.in. zwiększono sztywność nadwozie i zastosowano nowe amortyzatory.
Ale najważniejszą nowością jest długo oczekiwany w tym modelu silnik 2,2 l turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim common rail. Jego moc to 173 KM przy 3500 obr/min. Moment obrotowy 400 Nm osiąga już przy 2000 obr/min. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 11,3 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.
Oczywiście wciąż dostępny jest mocny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 2,3 litra z turbodoładowaniem. Ceny CX-7 w Polsce zaczynają się od 132 900 zł brutto.
Ale to nie jedyna nowość Mazdy w Polsce. Jak się dowiadujemy w sprzedaży znalazł się dość niespodziewanie model (z rocznika 2008) oznaczony symbolem CX-9. Samochód ten można już zamawiać w autoryzowanych salonach Mazdy. Jego cena to 140 800 zł brutto.
CX-7 na filmie