Coupe-cabrio od Mitsubishi
Na salonie genewskim Mitsubishi zaprezentuje Colta CZC, czyli wersję coupe-cabrio. Samochód ten wywodzi się od prototypów CZ2 i CZ3 tarmac pokazanych w Tokio w 2001 i w Genewie w 2004 roku.
Colt CZC oparty został na tej samej płycie podłogowej co pięciodrzwiowa wersja. Jego rozstaw osi ma 2500 mm, z kolei rozstaw kół to 1460 mm z przodu i 1445 mm z tyłu. Wymiary te przekładają się na bardzo dobre właściwości jezdne, a także zapewniają sporą ilość miejsca dla pasażerów - CZC zbudowano w konfiguracji 2+2 i wyposażono w bagażnik dostępny nawet podczas jazdy ze schowanym dachem.
Do europejskich salonów nowy pojazd trafi w kwietniu. Oferowane będą dwie wersje: CZC i CZC turbo. Obie są napędzane aluminiowym, 16-zaworowym silnikiem benzynowym, który współpracuje z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów.
Colt CZC turbo, podobnie jak trzydrzwiowy CZT wyposażono w silnik o pojemności 1468 ccm, który dzięki doładowaniu osiąga moc 147 KM i moment 210 Nm. Ważący 1200 kg samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 8.4s oraz osiąga prędkość maksymalną 202 km/h. Jednocześnie na przyzwoitym poziomie utrzymano zużycie paliwa - wynosi ono średnio 6.8l/100 km.
Wolnossąca jednostka o pojemności 1499 ccm dysponuje mocą 107 KM i momentem 145 Nm. Przy masie 1110 kg zapewnia niezłą dynamikę - przyspieszenie do "setki" w 10.5s oraz prędkość maksymalną 185 km/h. To wszystko przy średnim spalaniu wynoszącym 6.6l/100 km.
Wyposażenie standardowe Colta CZC obejmuje m.in. 16-calowe aluminiowe felgi, klimatyzację, skórzaną kierownicę, cztery poduszki oraz ABS z EBD.
CZC Turbo dodatkowo posiada sportowe zawieszenie, układ stabilizacji jazdy M-ASTC i skórzane fotele.
Projekt Cotla CZC przygotowała Pininfarina przy współpracy europejskiego centrum projektowego Mitsubishi.