Civic po amerykańsku

Honda przedstawiła amerykańską wersję Civica. Pojazd ten dość znacznie różni się od samochodu ósmej generacji, który pokazany zostanie na salonie we Frankfurcie.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Civic jest dobrze znanym w Ameryce modelem. Od 1973 roku, gdy nazwa ta jest pojawiła się na rynku, nabywców znalazło 16 milionów civików, z czego aż 7 milionów - w USA. Za oceanem Civic przez 9 lat z rzędu był najlepiej sprzedającym się pojazdem klasy kompaktowej. Co więcej, w zeszłym roku zajął trzecie miejsce na liście bestsellerów wśród samochodów osobowych.

INTERIA.PL

Amerykański Civic ósmej generacji będzie oferowany jako coupe i seden z różnymi jednostkami napędowymi.

Na szczycie gamy stoi sportowy Civic Si Coupe. Pojazd ten napędzany jest 197-konnym, czterocylindrowym silnikiem dwulitrowym. Ze względu na małą pojemność silnik jest bardzo wysokoobrotowy - maksymalna moc osiągana jest przy 7800 obr/min, a wynoszący 189 Nm moment - przy 6200 obr/min. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów na koła przednie, z zastosowaniem dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

INTERIA.PL

Od zwykłego Civica Si odróżnia się m.in. spojlerami i 17-calowymi kołami z oponami 215/45.

Źródłem napędu Civica w wersjach Coupe i Sedan jest nowy silnik i-VTEC o pojemności 1.8l o mocy 140 KM (przy 6300 obr/min) i momencie 174 Nm (przy 4300 obr/min). Silnik ten współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną.

Ostatnią wersją Civica jest sedan o napędzie hybrydowym. Czterocylindrowy silnik i- VTEC o pojemności 1.3l współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 15 kilowatów. Razem posiadają moc 110 KM (przy 6000 obr/min) i dostępny już w zakresie 1000-2500 obr/min moment 167 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5.6 l/100 km.

INTERIA.PL

Wszystkie wersje Civica wyposażone są w przednie i boczne poduszki i kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki przednich siedzeń, czterokanałowy ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania oraz elektroniczne sterowanie przepustnicą (Drive-by-Wire).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas