Civic dla ostrych kierowców

Honda wprowadza na rynki europejskie nowego civica w wersji trzydrzwiowej.

W porównaniu do dobrze znanego już auta pięciodrzwiowego nowy civic będzie miał bardziej sportowy charakter.

Honda civic type S (taką właśnie nazwę nosi wersja trzydrzwiowa) będzie oferowana z benzynowym silnikiem 1.8 i-VTEC lub wysokoprężnym 2.2 i-CTDi. Obie jednostki napędowe będą dysponować mocą 140 KM. Znacznie różny jest natomiast moment obrotowy, który w silniku benzynowym wynosi 174 Nm (przy 4300 obr/min) zaś w Dieslu - 340 Nm (przy 2000 obr/min).

W porównaniu do wersji pięciodrzwiowej z oferty zniknął 83-konny silnik 1.4, utwardzono również zawieszenie.

Reklama

Standardowo, niezależnie od jednostki napędowej, trzydrzwiowy Civic będzie wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną. Silnik benzynowy może także współpracować ze zautomatyzowaną przekładnią i-SHIFT.

Osiągi obu wersji napędowych są bardzo podobne. Civic type S 1.8 przyspiesza do 100 km/h w 8.9 s (10.9 z przekładnią zautomatyzowaną) i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. Type S z Dieslem "setkę" osiąga o 0.3 s szybciej, zaś prędkość maksymalna wynosi również 205 km/h.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. układ stabilizacji jazdy, 16-calowe koła i klimatyzację.

To jednak nie koniec nowości Hondy. Dla osób ceniących w samochodzie głównie świetne osiągi i właściwości jezdne jest przeznaczona topowa wersja civica oznaczona tradycyjnie type R.

Zacznijmy od silnika, bo ten właśnie podzespół w tego typu samochodzie jest najważniejszy.

Nowy type R napędzany jest tą samą jednostką, co poprzednia generacja topowego civica. Jest to dwulitrowy wolnossący silnik benzynowy o zmiennych fazach rozrządu (i-VTEC).

Silnik został nieco udoskonalony. Dysponuje teraz mocą 201 KM przy 7800 obr/min (poprzednio 200 KM przy 7400 obr/min), zmodyfikowano także układ mechanizmu zmian rozrządu. Teraz jednostka dysponuje wyższym momentem w zakresie 5200-8000 obr/min, a jego szczyt wynosi 193 Nm i przypada na 5600 obr/min. Niewielki wzrost masy pojazdu skompensowano stosując krótsze przełożenia sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów.

W efekcie civic type R przyspiesza do 100 km/h w 6.6 s oraz może osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h.

O właściwości jezdne dba poprawione zawieszenie. Zmieniono amortyzatory na sztywniejsze i sprężyny na krótsze. Nadwozie samochodu powędrowało o 15 mm w dół. Pojazd otrzyma 18-calowe felgi z oponami 225/40. Tymczasem type S jest oferowany tylko na 16- lub 17-calowych kołach.

Całość uzupełniły delikatne zmiany stylistyczne (inne zderzaki, dodatkowe spojlery), jeszcze bardziej wizualnie zbliżające nadwozie do ziemi.

Wnętrze pojazdu utrzymano w sportowym stylu, a wrażenie ekskluzywności ma sprawiać umieszczona koło lewarka plakietka z numerem seryjnym samochodu.

Civic type R, podobnie jak trzydrzwiowy type S i wersja pięciodrzwiowa, jest produkowany w angielskiej fabryce Hondy w Swindon.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prędkość | silnik | Honda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy