Chevrolet Corvette Z06 już w Europie

W początku stycznia do amerykańskich salonów trafił nowy Chevrolet Corvette Z06. Wersja przygotowana z myślą o nabywcach ze Starego Kontynentu zadebiutuje już jutro, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Wiadomo już, że pierwsze dostawy na Stary Kontynent zrealizowane zostaną wiosną bieżącego roku. Do Europy, w pierwszej kolejności, trafią egzemplarze wyposażone w ręczną skrzynię biegów. Klienci chcący kupić Corvette Z06 z automatem będą musieli poczekać do lata.

Auto napędzane jest silnikiem LT4 V8 o pojemności 6,2 l. Wspomagana kompresorem jednostka rozwija moc 659 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 881 Nm. Motor ma wykonane z tytanu zawory dolotowe, kute tłoki i korbowody, wykonane ze stali nierdzewnej kolektory wydechowe i suchą miskę olejową. Zastosowany w Z06 kompresor rozpędza się do prędkości 20 tys. obr./min - dzięki zamontowaniu wirników o niewielkiej średnicy jednostka cechuje się świetną reakcją na gaz.

Reklama

Za 16,5 tys. euro do auta dokupić można opcjonalny pakiet Z07 obejmujący m.in. ceramiczne hamulce Brembo, opony Michelin Super Sport Cup i dodatkowe ospojlerowanie. W tej odmianie Corvette przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s (z ręczną, siedmiostopniową skrzynią biegów). Wersja wyposażona w ośmiostopniowy automat potrzebuje na to zaledwie 3,4 s. W tej odmianie skrzynia może być sterowana ręcznie za pośrednictwem zamontowanych przy kierownicy łopatek.

Samochód zamówić można z systemem PDR (Performance Data Recorder) scalającym, opracowany wspólnie z firmą Cosworth, system telemetrii i zamontowanych w aucie kamer. Dzięki niemu kierowca możne nagrywać swoje torowe osiągnięcia w wysokiej rozdzielczości a komputer automatycznie dodaje do zapisywanego obrazu dane dotyczące pracy poszczególnych układów auta czy wartości przeciążeń.

Kamera pracująca w rozdzielczości 720p zamontowana została w kabinie obok daszka przeciwsłonecznego kierowcy, dzięki czemu rejestruje obraz podobny do tego, jaki widzi w danej chwili prowadzący auto. Dźwięk rejestrowany jest dzięki specjalnemu, zamontowanemu w kabinie, mikrofonowi. W schowku zamontowano sloty na karty SD. Karta o pojemności 8 GB pozwala na zapis około 200 min jazdy.

Sprzedaż Corvette Z06 w Europie rozpocznie się już za kilka tygodni. Sprzedawane na Starym Kontynencie auta, podobnie jak wersje przygotowane z myślą o USA, produkowane będą w amerykańskiej fabryce GM w Bowling Greek w Kentucky. Ceny na rynku niemieckim startować mają z pułapu 109 500 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chevrolet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy