Całkowicie nowy Peugeot 3008!

Francuzi zaprezentowali właśnie drugą generację Peugeota 3008. Co zmieniło się w modelu oferowanym nabywcom od 2009 roku?

Pierwsze wcielenie przypominało krzyżówkę przerośniętego minivana z crossoverem. Teraz auto zdecydowanie bardziej upodobniło się do suva - świadczy o tym chociażby wynoszący aż 22 cm prześwit.

Peugeot 3008 zaprojektowany został od podstaw. O 62 mm wzrósł mierzący teraz 2675 mm rozstaw osi. W stosunku do poprzednika karoseria wydłużyła się o 8 cm (do 4,45 m) i stała się o centymetr niższa (1,62 m). Bez zmian pozostała - mierząca 1,84 m - szerokość nadwozia. Wymiary czynią z auta konkurencję dla samochodów pokroju Kii Sportage, Nissana Qashqaia czy - chociażby - Volkswagena Tiguana.

Reklama

Z technicznego punktu widzenia Peugeot 3008 bazuje na modułowej platformie podłogowej EMP2. W stosunku do poprzednika, w zależności od wersji, pojazd udało się odchudzić aż o 100 kg.

Wydłużenie rozstawu osi i zmiana kształtów nadwozia pozwoliły wygospodarować więcej miejsca dla podróżnych. Z przodu kierowca i pasażer zyskali po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają o 36 mm więcej miejsca na głowy. Zdecydowanie, bo aż o 90 l, wzrosła również pojemność przedziału bagażowego, który pomieścić może pakunku o objętości do 520 l (aż 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń). 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w nowym Peugeocie 3008 debiutuje kolejna, druga już generacja, architektury wnętrza o nazwie i-Cockpit. Największą nowością jest rezygnacja z klasycznych zegarów. Peugeot zdecydował się na elektroniczny panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Funkcję centrum sterowania, podobnie jak do tej pory, pełni dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. Tym razem nie jest już wkomponowany w deskę rozdzielczą, można odnieść wrażenie, że styliści wzorowali się na "wolnostojących" ekranach oferowanych przez Mercedesa.

Wyświetlacz współpracuje z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay i posiada funkcję MirrorLink pozwalającą wykorzystać go w roli "przedłużenia" smartfona. Oba ekrany wyświetlać mogą informacje z nawigacji opracowanej przez firmę TomTom. System może się pochwalić mapą 3D i informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym. Na liście wyposażenia pojawi się - opracowany po raz pierwszy przez francuską firmę - FOCAL (przeszło 35-letnie doświadczenie w produkcji sprzętu grającego) - samochody system hi-fi z 10 głośnikami i subwooferem o łącznej mocy 515 W.

Klienci będą mieli do wyboru trzy i czterocylindrowe jednostki napędowe. Wszystkie - zgodnie z panującą modą - wyposażone są w turbodoładowanie. Ofertę otwiera benzynowy 1,2 l PureTech o mocy 130 KM oferowany z sześciostopniową ręczną lub automatyczną przekładnią. Wyżej w hierarchii stoi 1,6 l THP rozwijający 165 KM sprzęgany z sześciostopniowym automatem.

Paleta jednostek wysokoprężnych obejmuje silniki 1,6 l BlueHDi i 2,0 l BlueHDi - każdy w dwóch wariantach mocy. Mniejszy oferuje do wyboru 100 KM (5-biegowa skrzynia ręczna) lub 120 KM (do wyboru 6-biegowa skrzynia ręczna lub 6-biegowy automat). "Dwulitrówka" rozwijać może 150 KM (ręczna przekładnia 6-biegowa) lub 180 KM (wyłącznie z 6-biegowym automatem). Producent skrzętnie przemilczał kwestię układu napędowego, można więc zakładać, że nowy Peugeot 3008 oferowany będzie wyłącznie z napędem na przednią oś.

Oficjalny debiut nowego Peugeota 3008 zaplanowany został na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu. Auto trafić ma do sprzedaży jeszcze przed końcem roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 3008
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy