Całkowicie nowy Peugeot 3008!

Francuzi zaprezentowali właśnie drugą generację Peugeota 3008. Co zmieniło się w modelu oferowanym nabywcom od 2009 roku?

Peugeot 3008
Peugeot 3008Informacja prasowa (moto)

Pierwsze wcielenie przypominało krzyżówkę przerośniętego minivana z crossoverem. Teraz auto zdecydowanie bardziej upodobniło się do suva - świadczy o tym chociażby wynoszący aż 22 cm prześwit.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 
Peugeot 3008 

Peugeot 3008 zaprojektowany został od podstaw. O 62 mm wzrósł mierzący teraz 2675 mm rozstaw osi. W stosunku do poprzednika karoseria wydłużyła się o 8 cm (do 4,45 m) i stała się o centymetr niższa (1,62 m). Bez zmian pozostała - mierząca 1,84 m - szerokość nadwozia. Wymiary czynią z auta konkurencję dla samochodów pokroju Kii Sportage, Nissana Qashqaia czy - chociażby - Volkswagena Tiguana.

Z technicznego punktu widzenia Peugeot 3008 bazuje na modułowej platformie podłogowej EMP2. W stosunku do poprzednika, w zależności od wersji, pojazd udało się odchudzić aż o 100 kg.

Wydłużenie rozstawu osi i zmiana kształtów nadwozia pozwoliły wygospodarować więcej miejsca dla podróżnych. Z przodu kierowca i pasażer zyskali po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają o 36 mm więcej miejsca na głowy. Zdecydowanie, bo aż o 90 l, wzrosła również pojemność przedziału bagażowego, który pomieścić może pakunku o objętości do 520 l (aż 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń).

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w nowym Peugeocie 3008 debiutuje kolejna, druga już generacja, architektury wnętrza o nazwie i-Cockpit. Największą nowością jest rezygnacja z klasycznych zegarów. Peugeot zdecydował się na elektroniczny panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Funkcję centrum sterowania, podobnie jak do tej pory, pełni dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. Tym razem nie jest już wkomponowany w deskę rozdzielczą, można odnieść wrażenie, że styliści wzorowali się na "wolnostojących" ekranach oferowanych przez Mercedesa.

Peugeot 3008Informacja prasowa (moto)

Wyświetlacz współpracuje z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay i posiada funkcję MirrorLink pozwalającą wykorzystać go w roli "przedłużenia" smartfona. Oba ekrany wyświetlać mogą informacje z nawigacji opracowanej przez firmę TomTom. System może się pochwalić mapą 3D i informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym. Na liście wyposażenia pojawi się - opracowany po raz pierwszy przez francuską firmę - FOCAL (przeszło 35-letnie doświadczenie w produkcji sprzętu grającego) - samochody system hi-fi z 10 głośnikami i subwooferem o łącznej mocy 515 W.

Klienci będą mieli do wyboru trzy i czterocylindrowe jednostki napędowe. Wszystkie - zgodnie z panującą modą - wyposażone są w turbodoładowanie. Ofertę otwiera benzynowy 1,2 l PureTech o mocy 130 KM oferowany z sześciostopniową ręczną lub automatyczną przekładnią. Wyżej w hierarchii stoi 1,6 l THP rozwijający 165 KM sprzęgany z sześciostopniowym automatem.

Peugeot 3008Informacja prasowa (moto)

Paleta jednostek wysokoprężnych obejmuje silniki 1,6 l BlueHDi i 2,0 l BlueHDi - każdy w dwóch wariantach mocy. Mniejszy oferuje do wyboru 100 KM (5-biegowa skrzynia ręczna) lub 120 KM (do wyboru 6-biegowa skrzynia ręczna lub 6-biegowy automat). "Dwulitrówka" rozwijać może 150 KM (ręczna przekładnia 6-biegowa) lub 180 KM (wyłącznie z 6-biegowym automatem). Producent skrzętnie przemilczał kwestię układu napędowego, można więc zakładać, że nowy Peugeot 3008 oferowany będzie wyłącznie z napędem na przednią oś.

Oficjalny debiut nowego Peugeota 3008 zaplanowany został na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu. Auto trafić ma do sprzedaży jeszcze przed końcem roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas