Całkiem nowy Peugeot 5008. Nie poznasz tego auta!

Zbliżający się salon w Paryżu to jedna z najważniejszych imprez tego typu na świecie. Nie dziwi więc, że - na własnym podwórku - z jak najlepszej strony planują zaprezentować się francuscy producenci.

Peugeot 5008
Peugeot 5008Informacja prasowa (moto)

Jedną z gwiazd wystawy będzie nowy, zbudowany od podstaw, Peugeot 5008. Francuzi opublikowali właśnie pierwsze zdjęcia i szczegółowe informacje dotyczące tego pojazdu.

Peugeot 5008

Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 
Peugeot 5008 

Bazą do jego budowy była modułowa platforma podłogowa EMP2. Auto nie wygląda już jak krzyżówka minivana z crossoverem. Wyraźnie nakreślona, dwubryłowa sylwetka nie pozostawia wątpliwości, co do tego, że mamy do czynienia z "miejską terenówką". Muskulatury dodają nowemu 5008 niewielkie powierzchnie przeszklone, wysoko zadarty tył i "czyste", pozbawione dekoracyjnych przetłoczeń, poszycia drzwi.

Samochód, który oferowany będzie również w wersji siedmioosobowej, mierzy 4,64 m długości. To aż o 11 cm więcej, niż w przypadku pierwszej generacji. Rozstaw osi - 2,84 m - jest o 16,5 cm dłuższy niż w nowym 3008.

We wnętrzu, podobnie jak w 3008, znajdziemy II generację architektury i-Cockpit z charakterystyczną "drobną" kierownicą i umieszczonymi wysoko na desce rozdzielczej zegarami. Zadbano też o liczne schowki, których łączna pojemność to aż 38 l. Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji trzy niezależne, regulowane fotele. Auto można będzie również zamówić w wersji dla siedmiu osób. Dwa dodatkowe, zamontowane w bagażniku, fotele składają się na płasko tworząc równą podłogę przestrzeni ładunkowej. Fotele ważą zaledwie po 11 kg i można je łatwo wymontować.

Zdaniem producenta nowy Peugeot 5008 może pochwalić się największym bagażnikiem w swoim segmencie. W konfiguracji pięcioosobowej kufer mieści aż o 100 l więcej niż w poprzedniku. Dzięki składanym oparciom wszystkich foteli we wnętrzu auta przewozić można ładunki o długości do 3,2 m!

Peugeot 5008Informacja prasowa (moto)

Klienci będą mieć do wyboru dwie wersje benzynowe i cztery odmiany napędzane silnikami wysokoprężnymi. Podstawowy silnik - 1,2 l PureTech - rozwija 130 KM i może być łączony z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Większy motor - 1,6 l PureTech - oferuje moc 165 KM i dostępny będzie wyłącznie z sześciostopniowym automatem.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano silnik 1,6 l BluieHDi oferujący 100 KM lub 120 KM i 2,0 l BlueHDi generujący 150 KM lub 180 KM. Podstawowe odmiany (100 KM i 150 KM) oferowane będą wyłącznie z ręcznymi skrzyniami biegów.

Peugeot 5008Informacja prasowa (moto)

Chociaż Peugeot nazywa nowego 5008 "kompaktowym suvem" w oficjalnych informacjach nie znajdziemy ani słowa na temat napędu 4x4. Wszystko wskazuje więc na to, że samochód oferowany będzie wyłącznie z napędem na przednią oś!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas