Całkiem nowy Peugeot 5008. Nie poznasz tego auta!

Zbliżający się salon w Paryżu to jedna z najważniejszych imprez tego typu na świecie. Nie dziwi więc, że - na własnym podwórku - z jak najlepszej strony planują zaprezentować się francuscy producenci.

Jedną z gwiazd wystawy będzie nowy, zbudowany od podstaw, Peugeot 5008. Francuzi opublikowali właśnie pierwsze zdjęcia i szczegółowe informacje dotyczące tego pojazdu.

Bazą do jego budowy była modułowa platforma podłogowa EMP2. Auto nie wygląda już jak krzyżówka minivana z crossoverem. Wyraźnie nakreślona, dwubryłowa sylwetka nie pozostawia wątpliwości, co do tego, że mamy do czynienia z "miejską terenówką". Muskulatury dodają nowemu 5008 niewielkie powierzchnie przeszklone, wysoko zadarty tył i "czyste", pozbawione dekoracyjnych przetłoczeń, poszycia drzwi.

Reklama

Samochód, który oferowany będzie również w wersji siedmioosobowej, mierzy 4,64 m długości. To aż o 11 cm więcej, niż w przypadku pierwszej generacji. Rozstaw osi - 2,84 m - jest o 16,5 cm dłuższy niż w nowym 3008.

We wnętrzu, podobnie jak w 3008, znajdziemy II generację architektury i-Cockpit z charakterystyczną "drobną" kierownicą i umieszczonymi wysoko na desce rozdzielczej zegarami. Zadbano też o liczne schowki, których łączna pojemność to aż 38 l. Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji trzy niezależne, regulowane fotele. Auto można będzie również zamówić w wersji dla siedmiu osób. Dwa dodatkowe, zamontowane w bagażniku, fotele składają się na płasko tworząc równą podłogę przestrzeni ładunkowej. Fotele ważą zaledwie po 11 kg i można je łatwo wymontować.

Zdaniem producenta nowy Peugeot 5008 może pochwalić się największym bagażnikiem w swoim segmencie. W konfiguracji pięcioosobowej kufer mieści aż o 100 l więcej niż w poprzedniku. Dzięki składanym oparciom wszystkich foteli we wnętrzu auta przewozić można ładunki o długości do 3,2 m!

Klienci będą mieć do wyboru dwie wersje benzynowe i cztery odmiany napędzane silnikami wysokoprężnymi. Podstawowy silnik - 1,2 l PureTech - rozwija 130 KM i może być łączony z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Większy motor - 1,6 l PureTech - oferuje moc 165 KM i dostępny będzie wyłącznie z sześciostopniowym automatem.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano silnik 1,6 l BluieHDi oferujący 100 KM lub 120 KM i 2,0 l BlueHDi generujący 150 KM lub 180 KM. Podstawowe odmiany (100 KM i 150 KM) oferowane będą wyłącznie z ręcznymi skrzyniami biegów.

Chociaż Peugeot nazywa nowego 5008 "kompaktowym suvem" w oficjalnych informacjach nie znajdziemy ani słowa na temat napędu 4x4. Wszystko wskazuje więc na to, że samochód oferowany będzie wyłącznie z napędem na przednią oś!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 5008
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy