C4 z rozpylaczem

53 500 złotych kosztować będzie najtańsza wersja (1,4 16V X) citroena C4, który wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Taka cena następcy xsary obowiązywać będzie tylko do końca bieżącego roku. Od stycznia wzrośnie do 57 500 zł.

Pokazany po raz pierwszy na salonie samochodowym w Paryżu na początku października br. citroen C4 to w zasadzie różniące się od siebie dość znacznie dwa samochody. 5-drzwiowy hatchback ma linię zaokrągloną, 3-drzwiowe coupé to forma dynamiczna i nietypowa. Oba auta - jak przystało na Citroe¨na - charakteryzują się bardzo dobrym współczynnikiem oporu powietrza. W przypadku hatchbacka Cx wynosi 0,29, a coupé 0,28. To rekord w segmencie aut kompaktowych.

W nadwoziu modelu coupé nie brak ostrych krawędzi. Wersja pięciodrzwiowa wygląda spokojniej, a jego stylistyka jest bardziej stonowana.

Pod maskę obu odmian C4 trafią najnowsze silniki francuskiego producenta, spełniające normę emisji spalin Euro 4. Gama składa się z pięciu silników benzynowych 1,4 16V (o mocy 90 KM), 1,6 16V (o mocy 110 KM), 2,0 16V (o mocy 138 KM) i nowego, znanego już z C5 i berlingo 2,0 16V (o podniesionej do 143 KM mocy). Najmocniejsza jednostka, która montowana będzie w 3-drzwiowej wersji VTS to także nowy silnik 2-litrowy o mocy 180 KM.

Reklama

Diesle to jednostki typu Hdi: 1,6 (o mocy 92 KM i 110 KM) oraz 2,0 (o mocy 138 KM).

Citroen C4, któremu przyjdzie rywalizować w trudnym segmencie pojazdów kompaktowych takich jak opel astra, ford focus czy volkswagen golf, naszpikowany został kilkoma nietypowymi rozwiązaniami, które poprawią komfort jazdy. Najciekawszy jest... alarm niezamierzonego, czyli bez włączonego kierunkowskazu, przekroczenia linii. Przy prędkości powyżej 80 km/h system ten wykrywa przekroczenie linii ciągłej lub przerywanej oddzielającej pasy ruchu. Poprzez czujniki umieszczone w fotelu generowane są drgania po stronie, po której nastąpiło przekroczenie linii. Dzięki temu kierowca, który np. zasnął, jest ostrzeżony i może natychmiast wykonać manewr korygujący.

Sygnał dociera poprzez sześć par czujników podczerwieni umieszczonych pod osłoną przednią samochodu.

C4 oferuje także - rzadko spotykane w tym segmencie - reflektory kierunkowe z dwufunkcyjnymi żarówkami ksenonowymi do świateł mijania i drogowych. W momencie pokonywania zakrętu wiązka świetlna oświetla jego wewnętrzną stronę, dzięki czemu ewentualne przeszkody są wcześniej widziane na łuku. Warto przypomnieć, że funkcja ta zastosowana przed laty w wersji mechanicznej w modelu DS w C4 sterowana jest elektronicznie.

Nowy citroen oferuje także rozwiązanie wspomagające parkowanie. Radary przedni i tylny informują kierowcę o obecności przeszkody przy prędkości poniżej 10 km/h.

W niektórych wersjach C4 zastosowano także alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach.

Inną ciekawostką zastosowaną w samochodzie, który zastępuje xsare jest kierownica z nieruchomym centralnym zespołem przełączników. A więc środkowa część kierownicy nie obraca się wraz z kołem. Dzięki temu wszystkie przełączniki są cały czas w zasięgu ręki.

Kolejna nowość zastosowana w C4 to... rozpylacz zapachów. Ich dozownik umieszczony w środkowym nawiewie rozpyla zapach poprzez układ klimatyzacji. Citroe¨n wraz z firmą Robertet przygotował specjalnie dla "ce czwórki" 9 zapachów do wyboru.

Jak jeździ citroen C4? Reporter INTERIA.PL miał sposobność sprawdzić to na niewielkich odcinkach dróg i autostradach południowiozachodniej Francji. Do dyspozycji mieliśmy obie wersje, hatchbacka i coupé. Oba modele zachowywały się podczas jazdy bardzo dobrze, pewnie trzymając się drogi nawet przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Na szczegółowy opis z wrażeń z jazdy przyjdzie jednak poczekać do jazd testowych.

TUTAJ foto-galeria z jazd testowych citroenem C4 w okolicach Biarritz.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Citroen C4 | Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy