BMW X7. Potężne gabaryty i pełnia luksusu

BMW poszerza gamę swoich samochodów segmentu SUV o model X7.

Niemiecki koncern konsekwentnie unika stosowania nazwy SUV, klasyfikując swoje pojazdy serii X, jako SAV (Sports Activity Vehicle). Nomenklatura nie ma jednak większego znaczenia.

X7 to największy pojazd BMW gamie modeli X. Samochód ma 515 cm długości, równe 2 metry szerokości, 180,5 cm wysokości i aż 310,5 cm rozstawu osi. Z przodu w oczy rzuca się potężna osłona chłodnicy. Poziome linie, płaskie lampy diodowe i dwuczęściowa klapa bagażnika tworzą wygląd tyłu. Liczne chromowane elementy podkreślać mają luksus i elegancję.

BMW X7 wyposażone jest standardowo w reflektory diodowe. Opcjonalne światła laserowe BMW o zasięgu do 600 m (światła drogowe) można rozpoznać po niebieskich elementach w kształcie x wewnątrz reflektorów.  Standardem są 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, w opcji znajdują się koła 21- i 22-calowe.

Samochód standardowo posiada trzy rzędy siedzeń, obejmujące łącznie siedem miejsc. W trzecim rzędzie pasażerowie mogą cieszyć się pełnym komfortem z podłokietnikami, uchwytami na napoje i gniazdami USB. Środkowy rząd może być wyposażony opcjonalnie w dwa indywidualne komfortowe fotele. Wszystkie siedzenia są regulowane elektrycznie. W razie potrzeby pojemność bagażnika można zwiększyć z 326 do 2120, poprzez złożenie foteli drugiego i trzeciego rzędu.

Reklama

BMW X7 wyposażone standardowo jest w tapicerkę skórzaną Vernasca, 4-strefową klimatyzację automatyczną, trzyczęściowy szklany dach panoramiczny i oświetlenie ambientowe, w tym Welcome Light Carpet i dynamiczne oświetlenie wnętrza. Opcjonalnie dostępna jest m.in. 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, elementy obsługi z aplikacjami szklanymi, system Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound oraz system rozrywki z tyłu Professional.

Stylistyka Pure Excellence, pakiet sportowy M i opcje BMW Individual umożliwiają konfigurację wyglądu zewnętrznego i wnętrza zgodnie z indywidualnym stylem.

Oferta silników dostępna w chwili rozpoczęcia sprzedaży obejmuje rzędowy benzynowy silnik 6-cylindrowy o mocy 340 KM (BMW X7 xDrive40i) i dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o mocy 265 KM (BMW X7 xDrive30d) oraz 400 KM (BMW X7 M50d). Wszystkie silniki oferowane są z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Ich moc przenoszona jest na drogę przez inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive o większej transmisji napędu na tył.

Dodatkowy plus w dynamice jazdy daje sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną blokadą tylnej osi oferowany standardowo w BMW X7 M50d oraz opcjonalnie w BMW X7 xDrive40i.

Adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i pneumatycznym zawieszeniem obu osi wchodzi w zakres standardowego wyposażenia. W zależności od sytuacji za pomocą przycisku lub BMW Display Key można zmienić wysokość zawieszenia nawet o 8 cm.

BMX X7 posiada zintegrowany aktywny układ kierowniczy i system Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych. Oprócz tego, we wszystkich modelach oprócz BMW X7 M50d, dostępny będzie pakiet BMW Offroad. Obejmuje on dodatkowy przycisk do wyboru czterech trybów jazdy - xSnow, xSand, xGravel i xRocks - aktywujących odpowiedni ustawienia wysokości zawieszenia, układu xDrive, charakterystyki pedału gazu, sterownika skrzyni biegów oraz ingerencji układu dynamicznej kontroli stabilności DSC.

BMW X7 jest bogato wyposażenie w systemy wspomagające kierowcę. Oprócz regulatora prędkości z funkcją Stop & Go oferowany jest system asystujący kierowcy, zawierający taki funkcje jak asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizjami bocznymi, asystent omijania, system BMW Night Vision oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd. Zakres funkcji standardowego asystenta parkowania obejmuje też asystenta cofania.

Standardowy w X7 BMW Live Cockpit Professional obejmuje w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala. Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie łączności sieciowej reprezentuje inteligentny asystent osobisty BMW, który od marca 2019 r. będzie częścią systemu operacyjnego i można go będzie zainstalować poprzez zdalną aktualizację oprogramowania. Cyfrowy "pilot" aktywowany za pomocą sterowania głosowego (komenda w języku angielskim "Hey BMW") wspiera kierowcę w obsłudze pojazdu i będzie stale zwiększać swoje możliwości poprzez zdalną aktualizację oprogramowania.

Nowe BMW X7 produkowane będzie w zakładach BMW w Spartanburgu w USA. Na rynku pojawi się w marcu 2019 r.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy