BMW X1 po zmianach

BMW X1 doczekało się właśnie kuracji odmładzającej. Produkowane od 2015 roku auto jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki z serii X.

Zmiany zewnętrzne ograniczają się do nowych zderzaków i większych "nerek" osłony chłodnicy odpowiadających za lepszą wymianę ciepła pod maską. Przedni zderzak otrzymał diodowe światła przeciwmgłowe. Lista opcji obejmuje też nowe reflektory główne wykonane w technologii LED z heksagonalnymi "ringami" we wnętrzu.

Z tyłu pojawiły się m.in. przyciemniane klosze lamp z nową grafiką w kształcie litery L. Wprawne oko zauważy też większe rury wydechowe. Ich końcówki mają teraz 90 mm zamiast dotychczasowych 70 mm średnicy. W odmianie M Line pojawił się zmodernizowany parkiet aerodynamiczny obejmujący m.in.: lakierowane na kolor nadwozia nakładki progowe czy tylny dyfuzor. W palecie kolorów zadebiutowały trzy nowe lakiery: Storm Bay, Jucaro Beige i Misano Blue metaliczny. Z oferty zniknął za to kolor Estoril Blue.

Reklama

Zmiany we wnętrzu mają kosmetyczny charakter. Dotyczą m.in. nowego wybieraka zmiany biegów czy - opcjonalnego - zestawu multimedialnego z ekranami o przekątnej 8,8 lub 10,25 cala (standardowo 6,5 cala).

Zmodernizowane auto trafi do europejskich salonów w najbliższych tygodniach. Samochód oferowany będzie z silnikami o trzech lub czterech cylindrach w wersjach z napędem przednie lub wszystkie koła. W zależności od modelu do wyboru są: sześciostopniowe ręczne, siedmiostopniowe dwusprzęgłowe lub ośmiostopniowe, automatyczne, skrzynie biegów. W sumie nabywcy mają do wyboru aż 16 kombinacji silnika, skrzyni biegów i rodzaju napędu.

Z technicznego punktu widzenia największą nowością jest debiut hybrydowej odmiany - X1 xDrive25e. Samochód trafić ma do produkcji w marcu przyszłego roku. Źródłem napędu jest tu benzynowy silnik Twin Power Turbo (generujący 125 KM i 220 Nm) napędzający koła przedniej osi. Za napęd tyłu odpowiada elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 95 KM i 165 Nm. Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 9,7 kWh zapewniać mają zasięg do 50 km w trybie elektrycznym. Baterie ładować można bezpośrednio z gniazdka lub za pomocą ściennej ładowarki BMW.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama