BMW serii 1 po liftingu

​BMW serii 1 typoszeregu F20 weszło na rynek w 2011 roku. Nie może więc dziwić, że Niemcy zdecydowali się właśnie na poddanie tego modelu kuracji odmładzającej.

Stylistycznie niespodzianek nie ma. Powiększono "nerki" na atrapie chłodnicy, przeprojektowano przednie i tylne światła oraz zderzaki. Z przodu światła są bardziej płaskie, a światła dzienne wykonano standardowo w technologii LED. Z tyłu światła również są LED-owe, a ich kształt układa się w literę L.

We wnętrzu nie znajdziemy wielu zmian. Jedyną zauważalną jest w zasadzie przeprojektowanie górnej części konsoli środkowej z przełącznikami sterującymi radiem i klimatyzacją.

Jednak restyling to nie wszystko. W ślad za nim poszły bowiem nowości technologiczne, w tym nowe silniki i bogatsze wyposażenie

Seryjne wyposażenie nowego BMW serii 1 obejmuje obecnie teraz automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, radio BMW Professional oraz system iDrive wraz z 6,5-calowym ekranem zintegrowanym z deską rozdzielczą (jako wolno stojący monitor).

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy obejmuje m.in. oparty na radarze aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz system Parking Assistant, który umożliwia parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także oparty na kamerze system Driving Assistant, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

Reklama


Nowe BMW będzie dostępne z 3- i 4-cylindrowymi silnikami nowej generacji, które chować ma niskie zużycie paliwa. Liderem pod tym względem będzie  BMW 116d EfficientDynamics Edition z silnikiem wysokoprężnym o mocy 116 KM, którego średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 3,4 l/100 km.

Alternatywą dla standardowej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja skrzyni automatycznej oferuje również funkcję zarządzania przekładnią w oparciu o dane z systemu nawigacji.

Na szczycie gamy nowego BMW stoi M135i. Samochód jest napędzany nieco wzmocnionym silnikiem 3.0 o mocy 326 KM. Podobnie jak modele BMW 120d i BMW 118d, tak i model przygotowany przez BMW M Performance może być wyposażony w napęd na cztery koła xDrive, który poprawia dynamikę auta. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km) przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,7 s.

Poza standardową specyfikacją BMW 1 będzie dostępne w liniach Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport. Samochód zadebiutuje w marcu na salonie w Genewie, niedługo potem rozpocznie się sprzedaż.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy