Bimobil EX 460. Duży, terenowy kamper
Daimler przygotował właśnie ciekawą propozycję dla najbardziej wymagających nabywców, którzy nie mogą się już doczekać wakacyjnych wojaży.
W ofercie należącej do niemieckiego producenta marki Fuso pojawił się właśnie nowy "kamper" - Bimobil EX 460.
Auto zbudowano w oparciu o ciężarowe Fuso Canter 4x4. Zabudowę wykonała firma Bimobil z Oberpframmern koło Monachium, która od przeszło 40 lat zajmuje się przekształcaniem samochodów w domy na kółkach.
Za kabiną zamontowano specjalny kontener gwarantujący wysoki standard mieszkalny dla czterech osób. Szoferkę łączy z częścią sypialną zamykane przejście. We wnętrzu przedziału mieszkalnego, oprócz miejsc do spania z wygodnym, małżeńskim łóżkiem, znajdziemy m.in. kuchnię, łazienkę z ubikacją i szafę. Pod łóżkiem zamontowano dwa zbiorniki na czysta i zużytą wodę o pojemności odpowiednio 200 i 120 litrów. Łączna powierzchnia bagażników (częściowo dostępnych również z zewnątrz) to aż 1,5 m3.
Największym atutem Bimobil EX 460 jest jego mobilność. Auto mierzy zaledwie 6,44 m długości (rozstaw osi 3,41 m) i 2,22 m szerokości, co zapewnia mu dużą zwrotność. Rozłączając napęd 4x4 pojazd potrafi zawrócić w kole o średnicy zaledwie 13,5 m. To tylko 3 m więcej niż typowe samochody osobowe.
Źródłem napędu jest wysokoprężny silnik o pojemności 3,0 l. Jednostka generuje moc 175 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 430 Nm. To wystarcza, by "uzbrojony" w napęd na obie osie samochód radził sobie niemal w każdych warunkach. Na liście wyposażenia standardowego znalazł się reduktor i samoblokujący się dyferencjał tylnej osi. O zdolności terenowe dba również wynoszący aż 320 mm prześwit i solidne zawieszenie o dużym skoku.
Przypominamy, że Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation to japoński producent pojazdów ciężarowych należący do koncernu Daimler. Produkowany przez firmę ciężarowy Fuso Canter, z roczną sprzedażą na poziomie 140 tys. egzemplarzy w rejonie Azji, jest obecnie najlepiej sprzedającym się pojazdem użytkowym Daimlera na świecie. Egzemplarze przeznaczone na rynki
Starego Kontynentu budowane są w portugalskiej fabryce w miejscowości
Tarmagal.