"Benzynowy diesel" Mazdy już w sprzedaży
To już nie tylko ambitne plany, ale rzeczywistość. Mazda wprowadza właśnie do swojej oferty zapowiadany od dłuższego czasu silnik Skyactiv-X, czyli pierwszą na świecie "wysokoprężną" jednostkę benzynową.
W Europie można już zamawiać nową Mazdę 3 z silnikiem Skyactiv-X. Ceny w Polsce startują od 112 900 zł. Taka kwota wystarczy na wersję "Kai", która może się pochwalić niezwykle bogatym wyposażeniem. Jego lista obejmuje m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Wyposażony w unikatową technologię Mazdy - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI) - 2-litrowy, czterocylindrowy silnik Skyactiv-X, jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową, łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Zapewnia to wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz (wysoki moment obrotowy) rodem z doładowanego silnika wysokoprężnego.
W przypadku Mazdy3 jednostka Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm. Standard obejmuje m.in.: system tzw. "miękkiej hybrydy" wykorzystujący instalację elektryczną pracującą pod napięciem 24 Voltów. Według producenta, średnie zużycie paliwa Mazdy3 sedan z silnikiem Skyactiv-X to 4,3 l/100 km.
Mazda 3 - pierwsza jazda
Tak jak pozostałe silniki Nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback dostępna będzie również z systemem napędu na wszystkie koła - i-Activ AWD.