Audi RS5 Coupe i Sportback zmodernizowane
Gama dwu- i pięciodrzwiowego coupe klasy średniej od Audi została już poddana face liftingowi, poza topową odmianą RS. Teraz także na nią przyszedł czas.
Odświeżone RS5 wyróżnia się większym grillem, nad którym pojawiły się dodatkowe wloty, nawiązujące do modelu Sport quattro z 1984 roku. Auto ma też poszerzone o 40 mm (w porównaniu do zwykłego A5) nadkola. Ciekawostką są opcjonalne reflektory LED z laserowymi światłami drogowymi.
Modernizacja objęła również progi oraz tylny dyfuzor, po którego bokach umieszczono dwie, owalne końcówki wydechu. Zmieniono również tylne światła, które mają nowy, diodowy wzór. Dodatkowe wyróżniki to pakiety stylistyczne (matowe aluminium, błyszcząca czerń oraz włókno węglowe), dwa nowe kolory lakieru (niebieski Turbo i czerwony Tango) oraz nowe wzory felg aluminiowych.
Najważniejsza zmiana we wnętrzu to oczywiście nowy system multimedialny (10,1 cala) z dotykową obsługą, zastępującą (o wiele wygodniejsze) centralne pokrętło. Zmieniono też oprogramowanie cyfrowych zegarów, które otrzymały nowe tryby wyświetlania danych.
Bez zmian pozostał natomiast silnik - to nadal podwójnie doładowana jednostka V6 2.9 TFSI o mocy 450 KM i rozwijająca 600 Nm. Pozwala ona na sprint do 100 km/h w 3,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h lub 280 km/h (na życzenie).
Tak jak dotychczas RS5 Coupe i Sportback mają standardowo sportowe zawieszenie, które za dopłatą można zmienić na takie z regulacją siły tłumienia. Nowością są natomiast zindywidualizowane tryby jazdy RS1 i RS2, którym możemy przypisać różne ustawienia układu napędowego, kierowniczego, zawieszenia oraz wydechu. Aktywujemy je dedykowanym przyciskiem, który znajduje się na kierownicy.
Zmodernizowane Audi RS5 Coupe oraz Sporback niebawem pojawią się na europejskich rynkach. Ich cena w Niemczech została ustalona na identycznym poziomie i wynosi 83 500 euro.