Audi Q3 Sportback. Nowość!

Niemal równo rok po premierze drugiej generacji Audi Q3 niemiecki koncern zaprezentował nową wersję nadwoziową tego modelu - Q3 Sportback.

Samochód kierowany jest do osób, które cenią sobie sportowy styl. Na tle zwykłego Q3 auto wyróżnia się obniżoną linią tylnej części dachu, która upodabnia go do coupe. Ostro opadający tylny słupek, spoiler wieńczący tylną szybę i agresywnie stylizowane tylne błotniki dają ciekawy efekt. Można odnieść wrażenie, że Sportback jest zdecydowanie większy od klasycznego Q3, chociaż w rzeczywistości wymiary obu modeli są zbliżone. Audi Q3 Sportback mierzy dokładnie 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,56 m wysokości.

Nowy model jest więc zaledwie o 16 mm dłuższy i 29 mm niższy niż Q3. Bez zmian pozostał mierzący 2,68 m rozstaw osi.

Reklama

Słowa uznania należą się za pojemność bagażnika. Mimo nowych kształtów tyłu kufer mieści pakunki o objętości do 530 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1400 l. Tylna kanapa standardowo wyposażona została w regulację (przód/tył) w zakresie 13 cm.

Samo wnętrze nie różni się od wnętrza Q3. W standardzie otrzymujemy m.in. wielofunkcyjną kierownicą i dotykowy ekran systemu info-rozrywki o przekątnej 10,25 cala. Opcja to np. cyfrowe zegary Audi virtual cockpit plus (12,3 cala).

Klienci mogą się też zdecydować na system MMI navigation wyposażony w LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem oraz bogaty pakiet Audi connect obejmujący dostarczanie informacji o ruchu online, nawigację Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną z systemem operacyjnym MMI, działającą w chmurze, obsługę głosową Alexa firmy Amazon.

W momencie rynkowego debiutu do wyboru będą silniki 2,0 l TDI oraz 2,0 l TFSI. W późniejszym okresie cenniki uzupełnią inne jednostki znane z modelu Q3, jak chociażby 1,5 TFSI o mocy 150 KM (z systemem mild-hybrid) i wzmocniony diesel o mocy 190 KM. Topowa jednostka benzynowa - 2,0 l TFSI - stosowana w modelu Sportback 45 TFSI quattro S tronic - rozwija 230 KM. Odmiana Sportback 35 TDI S tronic ma pod maską 2,0-litrowego diesla o mocy 150 KM. Mocniejsze odmiany oferowane będą z napędem 4x4 quattro, w którym za dołączanie tylnej osi odpowiada hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe.

Budową Q3 Sportback, podobnie zresztą jak hatchbacka, zajmie się węgierska fabryka Audi w Gyor. Pierwsze egzemplarze trafić mają do europejskich nabywców jesienią. W Niemczech za odmianę 35 TDI S tronic  zapłacić trzeba będzie od 40,200 euro. Topowe benzynowe Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic to wydatek 46 200 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy