Audi A5 - oto druga generacja

Produkowane od 2007 roku Audi A5 doczekało się właśnie następcy. Co zmieniło się w popularnym coupe marki z Ingolstadt?

Chociaż auto zbudowano od podstaw, zmiany w kształcie karoserii trudno uznać za rewolucyjne. Sportowy charakter modelu dodatkowo podkreślają teraz przetłoczenia na masce i ciągnąca się od przednich świateł do tylnych lamp, wyraźnie zarysowana, linia. Imige’u dodają też skrócone zwisy (samochód ma większy rozstaw osi) i przestylizowany wlot powietrza single frame, który jest teraz bardziej płaski i zdecydowanie szerszy niż w poprzedniku. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów A5 schudło średnio o 60 kg.

Powiększony rozstaw osi nie pozostał bez wpływu na ilość miejsca we wnętrzu. Kokpit zyskał architekturę typową dla nowych modeli niemieckiego producenta - na szczycie deski rozdzielczej pojawił się wolnostojący, dotykowy wyświetlacz systemu MMI o przekątnej 7 cali (opcjonalnie 8,2 cala). Na liście opcji znajdziemy Audi Virtual Cocpit (z wyświetlaczem TFT 12,3 cala) czy ultraszybki modem LTE z funkcją Wi-Fi hotspot. W Europie standardem mają być m.in. światła wykonane w technologii LED i liczne systemy bezpieczeństwa, jak np. system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych.

Reklama

Nowe Audi A5 zyskało też na praktyczności. Bagażnik mieści teraz pakunki o objętości 465 l - o 10 l więcej niż w poprzedniej generacji.

W momencie rynkowego debiutu klienci będą mieli do wyboru pięć jednostek napędowych - dwie benzynowe TFSI i trzy wysokoprężne TDI. Zakres generowanej przez nie mocy waha się od 190 KM do 286 KM. Konstruktorzy podkreślają, że przy 17 proc. poprawie osiągów udało im się obniżyć zużycie paliwa aż o 22 proc. W układzie przeniesienia napędu pracować może ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów lub siedmiostopniowy, dwusprzęgłowy, S-tronic.

Topowy diesel - 3.0 l TDI - o mocy 286 KM oraz wersja S5 standardowo wyposażone będą w układ napędu na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię Tiptronic. By poprawić prowadzenie zastosowano nowy - wspomagany elektrohydraulicznie - układ kierowniczy i zaprojektowane od podstaw zawieszenie (opcjonalnie z regulowaną siłą tłumienia).

Usportowiony model - Audi S5 - napędzany będzie turbodoładowanym silnikiem V6 generującym moc 354 KM. W połączeniu z układem quattro i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s.

Zamówienia na nową generację Audi A5 będzie można składać począwszy od lipca. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców jesienią bieżącego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy