Audi A4 po liftingu

Po czterech latach od debiutu Audi A4 doczekało się właśnie kuracji odmładzającej. Co zmieniło się w modelu, który - zwłaszcza na rynku wtórnym - bije w Polsce rekordy popularności?

Odświeżone A4 poznamy m.in. po przestylizowanej osłonie chłodnicy. Charakterystyczny dla marki grill "Singleframe" jest teraz szerszy i nieco spłaszczony, co dodawać ma autu sportowego sznytu. Samochód otrzymał też nowe reflektory - standardem stały się właśnie lampy wykonane w technologii diodowej. Topowe wersje wyposażeniowe otrzymały oświetlenie Matrix LED. Nabywcy mają teraz do wyboru dwanaście kolorów karoserii w tym nowy lakier o nazwie " terra gray".

Na pierwszy rzut oka bez większych zmian pozostało wnętrze. Producent podkreśla jednak zmodernizowany system info-rozrywki MMI, który otrzymał wreszcie dotykowy ekran. Wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala sprawił, że z konsoli środkowej zniknęło charakterystyczne pokrętło znane z poprzednich wcieleń systemu. Samym MMI, który wykorzystuje teraz nowy, wydajniejszy, procesor, sterować można również głosowo. Firma podkreśla, że samochód "rozumie" szereg zwrotów używanych w mowie potocznej.

Reklama

Zmodernizowano też nawigację i wprowadzono szereg nowych aplikacji Audi Connect. Jedną z nich jest np. - wdrażana w wybranych miastach Starego Kontynentu - usługa polegająca na bezpośredniej komunikacji pojazdu z centralnym komputerem zarządzającym infrastrukturą drogową. Dzięki niej kierowca otrzymywać może na zestawie wskaźników zalecenia dotyczące optymalnej prędkości (dla utrzymania tzw. zielonej fali) czy np. informacje dotyczące długości oczekiwania na światłach.

Standard obejmuje teraz aplikację myAudi parującą samochód ze smartfonem kierowcy. Opcjonalnie można ją np. rozszerzyć o funkcję zdalnego otwierania czy uruchomienia pojazdu z poziomu telefonu.

Na liście opcji znalazły się m.in.: nowa generacja wskaźników Audi virtual cockpit (12,3 cala, HD), wyświetlacz przezierny HUD czy nagłośnienie 3D Bang & Olufsen.

Oferta silnikowa obejmuje sześć doładowanych jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ich moc waha się od 150 KM do 347 KM. Trzy z nich oferowane są jako łagodne hybrydy MHEV (wykorzystujące alternator pełniący funkcję rozrusznika) działające w oparciu o klasyczną 12-voltową instalację elektryczną. Takie rozwiązanie, w codziennym użytkowaniu, dawać ma oszczędności na poziomie 0,3 l paliwa na 100 km.

Wszystkie wersje standardowo oferowane są teraz z automatyczną skrzynią biegów (7-biegowy S-tronic lub 8-biegowy tiptronic). Do wyboru są odmiany z napędem na przednią lub obie osie (quattro) oraz kilka wariantów zwieszenia (standardowe, usportowione i dwie odmiany układu adaptacyjnego).

Odświeżone Audi A4 trafić ma do salonów niemieckiej marki jeszcze w tym miesiącu. Nieco później - z początkiem lata - cenniki uzupełni zmodernizowane Audi A4 Allroad. Podstawowa wersja zmodernizowanego A4 - model A4 Sedan 35 TFSI - wyceniona została w Niemczech na 35 900 euro. Nowe Audi S4 Sedan TDI to wydatek od 62 600 euro.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy