Aston Martin DBX. Pierwszy SUV w historii marki!

To zupełnie nowy rozdział w liczącej 106 lat historii marki. Na salonie w Los Angeles Aston Martin zaprezentował właśnie swojego pierwszego SUV-a - model DBX.

Nowy model mierzy 5039 mm długości, 1998 mm szerokości (bez lusterek!) i 1680 m wysokości. Rozstaw osi to aż 3060 mm. Bagażnik mieści 632 l z czego 62 l przypadają na schowek pod podłogą.

Mimo sporego nadwozia Aston nie zrezygnował ze swoich sportowych ambicji. Chociaż masa pojazdu to 2245 kg rozkład mas jest bliski ideałowi (54:46 z przewagą przedniej osi).

Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje m.in.: pełną skórzaną tapicerkę wnętrza (łącznie z deską rozdzielczą), elektrycznie regulowane (w 12 kierunkach) fotele przednie, automatyczną, trójstrefową klimatyzację czy np. oświetlenie nastrojowe (64 kolory). W kabinie znajdziemy ponadto: dwa wyświetlacze (12,3 cala przed kierowcą i 10,25 cala w konsoli środkowej), sterowany głosem system info-rozrywki z nawigacją satelitarną czy markowany przez Aston Martina zestaw audio o mocy 800 watów (12 głośników).

Reklama

Ponadto na liście wyposażenia znalazły się np.: system keyless entry, zestaw kamer oferujących widok w promieniu 360 stopni czy oświetlenie full led (przednie reflektory bi-LED).

Prześwit wynosi 19 cm, a auto może brodzić w wodzie o głębokości do 50 cm. Kąt natarcia wynosi 22,2 stopnia, kąt rampowy - 15,1 stopnia, a kąt zejścia - 24,3. W terenie i na ciasnych uliczkach centrum Londynu przeszkadzać może jednak wynosząca aż 12,4 m średnica zawracania. Standardowo Aston Martin DBX porusza się na 22-calowych obręczach z oponami Pirelli P Zero (285/40 przód i 325/35 tył). Przednie tarcze hamulcowe (z sześciotłoczkowymi zaciskami) mają aż 410 mm średnicy!

Taki rozmiar hamulców przestaje jednak dziwić jeśli przyjrzymy się bliżej jednostce napędowej. Pod maską pracuje podwójnie doładowane benzynowe V8 o pojemności 4,0 l. Silnik osiąga 550 KM (6500 obr./min) i 700 Nm (2200-5000 obr./min) i łączony jest standardowo z 9-stopniową automatyczną przekładnią. Moc trafia na koła obu osi. Standard to m.in. - sterowany elektronicznie - tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu czy wykonany z włókien węglowych wał napędowy.

Osiągi? Aston Martin DBX przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 291 km/h. Średnie zużycie paliwa, mierzone w cyklu WLTP, to 14,32 l/100 km.

W zawieszeniu znajdziemy układ niezależnych wahaczy i pneumatyczny system tłumienia nierówności z trójkomorowymi komorami powietrznymi.

Pierwsze egzemplarze Aston Martina DBX trafić mają do klientów w drugim kwartale przyszłym roku. Europejskie ceny (Niemcy) startują od 189 900 euro.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy