Reklama

317 km/h w audi bez dachu!

W zeszłym roku Audi wypuściło na rynek najmocniejszą odmianę audi R8 - limitowany do 333 egzemplarzy model R8 GT.

Ponieważ producent nie miał żadnych problemów ze znalezieniem nabywców, Niemcy postanowili przygotować kolejną serię R8 oznaczoną znaczkiem GT. Tym razem 333 bogatych szczęśliwców zakupić będzie mogło jeden z egzemplarzy R8 GT w wersji z otwartym dachem.

Reklama

Samochód zbudowano w oparciu o wykonaną w większości z aluminium ramę przestrzenną Audi Space Frame. 5,2-litrowy silnik FSI zawieszony jest na ramie ze stopów magnezu. W stosunku do "standardowego" R8 spyder, inżynierom z Ingolstadt udało się odchudzić wersję GT o 85 kg. Panele boczne, maska silnika, zderzaki i spoilery wykonane są z włókien węglowych, wzmacnianych polimerami (CFRP). Auto z nadwoziem typu cabrio waży więc jedynie 1640 kg.

Dach w 19 sekund

R8 spyder wyposażony jest w klasyczny, materiałowy dach. Dzięki elektrohydraulicznemu mechanizmowi jego rozłożenie (lub złożenie), zajmuje jedynie 19 sekund. Operacja taka jest możliwa nawet w czasie jazdy, pod warunkiem, że prędkość nie przekracza 50 km/h.

Sercem auta jest 5,2-litrowe V10. Jednostka ma aluminiowy blok, bezpośredni wtrysk paliwa i suchą miskę olejową, która zapewnia idealne smarowanie silnika, nawet przy dużych przeciążeniach bocznych. Silnik generuje moment obrotowy 540 Nm i dostarcza moc 560 KM (przy 6 500 obr./min). Na każdego konia mechanicznego przypada więc zaledwie 2,93 kg.

Oszałamiające osiągi

W klasyczny dla sportowych audi sposób, moc przenoszona jest na wszystkie koła. W układzie przeniesienia napędu pracuje automatyczna, sześciostopniowa skrzynia biegów, która działać może również w trybie ręcznej zmiany przełożeń. Osiągi auta zachwycą nawet największych malkontentów. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,8 sekundach od startu, prędkość maksymalna to 317 km/h.

Nad precyzją prowadzenia czuwają podwójne, aluminiowe wahacze oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Samochód porusza się na 19-calowych kołach z oponami w rozmiarze 235/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Za zatrzymanie auta odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe. Kierowcę wspomaga również sportowo zestrojony system kontroli trakcji, który można całkowicie dezaktywować.

Jest i komfort...

W standardzie samochód wyposażony jest w: automatyczną klimatyzację, rozbudowany system nawigacji oraz specjalny stoper pozwalający mierzyć dokładne czasy torowych okrążeń. Ponadto Audi oferuje również wysokiej klasy nagłośnienie firmy Bang&Olufsen, wbudowany w pas kierowcy mikrofon pozwalający prowadzić rozmowy przez telefon czy niezwykle lekkie, wykonane z kompozytu fotele. Każdy pojazd z limitowanej serii oznaczony też będzie numerem auta, który umieszczony zostanie na lewarku wybieraka automatycznej skrzyni biegów.

Ceny audi R8 w wersji spyder GT zaczynać się będą na rynku niemieckim od 207 800 euro (823 tys. zł).

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Audi R8

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje