120 tysięcy volkswagenów z Polski

Mimo że nic na to nie wskazywało, to czarny obraz polskiej motoryzacji może nabrać nieco jaśniejszych barw. Wszystko za sprawą inwestycji niemieckiego koncernu Volkswagena, który już niebawem w swoich poznańskich zakładach ma zamiar uruchomić produkcję nowego samochodu dostawczego Caddy. 

Zbankrutowały fabryki samochodów dostawczych w Nysie i Lublinie. Po krachu koreańskiego Daewoo

trwają rozpaczliwe próby uratowania zakładów na Żeraniu. Przegraliśmy z Czechami walkę o lokalizację prestiżowej inwestycji Toyoty i koncernu PSA, pewnie Hyundai także nie zbuduje u nas fabryki. Czarny obraz polskiej motoryzacji nie musi jednak być aż tak czarny.

Po cichu, bez większego rozgłosu w Antoninku Volkswagen Poznań rozpocznie w listopadzie br. produkcję nowego samochodu - dostawczo-osobowego Caddy (to nie jest jeszcze ostateczna nazwa tego auta). Pojazd ten będzie wytwarzany jedynie w Polsce i stąd eksportowany na wszystkie europejskie rynki.

Auto zadebiutuje oficjalnie 16 października podczas salonu samochodów użytkowych w Amsterdamie.

Jak widać na naszym pierwszym zdjęciu Caddy dostępny będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - jako van i jako Kombi. Za jego projekt i produkcję odpowiada niedawno wydzielony, niezależny oddział Volkswagen Commercial Vehicles (samochody dostawcze). Nowy pojazd wykorzystuje w swojej konstrukcji elementy Golfa V oraz VW Tourana, które stanowią ponad 50% wszystkich użytych w nim części. W porównaniu do swoich poprzedników nowy Caddy wyraźnie urósł. Wykorzystując większą płytę podłogową (do tej pory modele te powstawały na bazie Polo) nadwozie mierzy teraz 4405 mm długości, 1802 mm szerokości, 1833 mm wysokości oraz 2682 mm rozstawu osi.

Przestrzeń ładunkowa nowego Caddy może pomieścić 3,2 m3 (o 300 litrów więcej od poprzedniej generacji Caddy) towaru o wadze do 750 kg. W wersji osobowej nowy volkswagen będzie mógł przewozić nawet 7 osób, co jest nowością w tym segmencie aut (główni rynkowi rywale to: Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Fiat Doblo oraz Opel Combo).

Reklama

W początkowej ofercie Caddy znajdą się dwa silniki - benzynowy 1.4 o mocy 75 KM (55 kW) oraz diesel 2.0 SDI o mocy 70 KM (51 kW). W późniejszej fazie do gamy jednostek dołączą dwa mocniejsze motory - wysokoprężny 1.9 TDI o mocy 104 KM (77 kW) oraz "benzyniak" 1.6 o mocy 102 KM (75 kW).

Rocznie Volkswagen Poznań produkować będzie 120 tys. sztuk nowego caddy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody dostawcze | fabryka | obraz | Volkswagen | czarny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy