Wyścigowy Citroen C-Elysee. Loeb za kierownicą
W 2014 roku Citroen przystąpi do rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Na torze wystąpi model C-Elysee WTCC, a za jego kierownicę wsiądzie znakomity rajdowiec, Sebastien Loeb.
W "cywilnej" wersji C-Elysee jest budżetowym modelem, zaprojektowanym głównie z myślą o rynkach wschodzących - Chinach, Rosji oraz krajach Ameryki Łacińskiej i basenu Morza Śródziemnego. Nie przeszkodziło to jednak Citroenowi w zbudowaniu na jego bazie samochodu wyścigowego. "Napompowane" nadwozie z masywnymi zderzakami i tylnym spojlerem wspiera się na kołach z 18-calowymi obręczami.
Pod maską pracuje 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o mocy 380 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej.
Citroen C-Elysee WTTC zadebiutuje oficjalnie podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie (12-22 września br.).
msob
Porównanie: Citroen C-Elysee czy Skoda Rapid?