Wyścigowy Citroen C-Elysee. Loeb za kierownicą

W 2014 roku Citroen przystąpi do rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Na torze wystąpi model C-Elysee WTCC, a za jego kierownicę wsiądzie znakomity rajdowiec, Sebastien Loeb.

W "cywilnej" wersji C-Elysee jest budżetowym modelem, zaprojektowanym głównie z myślą o rynkach wschodzących - Chinach, Rosji oraz krajach Ameryki Łacińskiej i basenu Morza Śródziemnego. Nie przeszkodziło to jednak Citroenowi w zbudowaniu na jego bazie samochodu wyścigowego. "Napompowane" nadwozie z masywnymi zderzakami i tylnym spojlerem wspiera się na kołach z 18-calowymi obręczami. 

Pod maską pracuje 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o mocy 380 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej.

Reklama

Citroen C-Elysee WTTC zadebiutuje oficjalnie podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie (12-22 września br.).

msob

Porównanie: Citroen C-Elysee czy Skoda Rapid?

Citroen C-Elysee - pierwsza jazda

Citroen C-Elysee od 39 900 złotych - POLSKI CENNIK

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy