Volvo XC90 z wtyczką

Volvo stopniuje napięcie przed premierą nowej generacji XC90.

Druga odsłona XC90 zadebiutuje oficjalnie jesienią br., podczas październikowych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Kilka tygodni temu Szwedzi ujawnili zdjęcia wnętrza modelu (więcej informacji w albumie poniżej), teraz czas na szczegóły oferty silnikowej.

Pod maskę XC90 trafią 4-cylindrowe jednostki z nowej rodziny Drive-E, w tym:

Reklama
  • turbodiesel D4 o mocy 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, średnie zużycie ON na poziomie 5 l/100 km (dane producenta);
  • diesel biturbo oznaczony jako D5 o mocy 225 KM i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego, średnie zużycie ON w okolicach 6 l ON/100 km (dane producenta);
  • podwójnie doładowana (kompresor i turbo) jednostka benzynowa T5 o mocy 254 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
  • turbodoładowana jednostka benzynowa T6 o mocy 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu


Ostatnią i najciekawszą pozycją w gamie jest wariant hybrydowy T8 z 4-cylindrowym, benzynowym silnikiem 2.0 z podwójnym doładowaniem (kompresor i turbo), napędzającym koła przedniej osi, oraz 80-konnym motorem elektrycznym, wprawiającym w ruch koła tylne. Razem tandem ten generuje imponujące 400 KM i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki energii zgromadzonej w bateriach litowo-jonowych XC90 T8 może pokonać do 40 km bez udziału jednostki spalinowej, co pozwala na przejechanie dystansu 100 km na dawce zaledwie 2,6 l paliwa (przynajmniej według Volvo).

msob

Nowe Volvo XC90 - najbezpieczniejszy SUV świata

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy