Volkswagen Golf już w Polsce. Znamy szczegóły specyfikacji

W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf RInformacja prasowa (moto)

Nowego Golfa można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Sporo wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.

W zmodernizowanym Golfie Volkswagen zastosował rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas. Teraz w kompaktowym modelu dostępne są systemy asystujące takie jak wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h), a także system rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania o nazwie Front Assist. Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno-rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).

Volkswagen Golf GTIInformacja prasowa (moto)

Golf oraz Golf Variant oferowane są w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do wyposażenia Trendline (ceny od 66 990 zł z silnikiem 1.0 TSI 85 KM), poza systemem multimedialnym Composition Colour i diodowymi lampami z tyłu, należą m.in. podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technice LED, klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, podłokietnik przedni oraz system Start-Stop z układem odzyskiwania energii hamowania. Od wersji wyposażenia Comfortline (od 75 290 zł z silnikiem 1.0 TSI 110 KM) nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik z tyłu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą. 

Volkswagen Golf 2017

Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 
Volkswagen Golf 2017 

Golf w wersji wyposażenia Highline (ceny od 83 990 zł z silnikiem 1.4 TSI 125 KM), ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie nastrojowe, elementy dekoracyjne we wnętrzu pokryte lakierem fortepianowym, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist. 

W przypadku uterenowionego Golfa Alltracka możemy liczyć m.in. na seryjny napęd 4MOTION, podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Cena Golfa Alltracka 1.8 TSI (180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią DSG wynosi 121 390 zł. Do seryjnego wyposażenia Golfa GTD (ceny od 120 790 zł) należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, Golf GTD oferuje takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120 790 zł. Wersja ta przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s (wersja Variant - w 7,9 s) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (Variant - 4,7 l/100 km). 

Volkswagen Golf GTD VariantInformacja prasowa (moto)

Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE (kosztującej 158 090 zł), czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się ze 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Golf GTE seryjnie jest wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km. Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM. 

Volkswagen Golf GTIInformacja prasowa (moto)

Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu jaki może pokonać. Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. W odświeżonej wersji tego modelu Volkswagen zastosował akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80% pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas