Volkswagen Castrol Cup - informacje

Volkswagen Castrol Cup to cykl wyścigów rozgrywanych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji. W pucharze rywalizuje 24 kierowców z 8 krajów, którzy ścigać się będą specjalnie przygotowanym Golfem GTI o maksymalnej mocy 310 KM.

Kalendarz: 14 wyścigów w 5 krajach 

W bieżącym sezonie zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Autodrom Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring). Kalendarz zawodów przedstawia się następująco:

1. runda, Polska - Tor Poznań, 12-13.04.2013 r.
2. runda, Słowacja - Slovakia Ring, 26-28.04.2013 r.
3. runda, Republika Czeska - Autodrom Brno, 17-18.05.2013 r.
4. runda, Polska - Tor Poznań, 21-22.06.2013 r.
5. runda, Austria - Red Bull Ring, 23-24.08.2013 r.
6. runda, Węgry - Hungaroring, 20-21.09.2013 r.
7. runda, Polska - Tor Poznań, 04-05.10.2013 r.

Reklama

Podczas każdego weekendu odbędą się 2 sesje treningowe trwające 30 minut, sesja kwalifikacyjna oraz dwa wyścigi, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że czołowa ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Zawodnicy - 24 kierowców ośmiu narodowości 

W pucharze ścigać się będzie 24 kierowców pochodzących z ośmiu krajów. W stawce znajdują się początkujący kierowcy, jak i sportowcy z tytułami mistrzowskimi, między innymi Robertas Kupcikas, który wygrał puchar Volkswagen Castrol Cup w 2006 roku oraz Mateusz Lisowski - zwycięzca Scirocco R Cup z 2011 roku.

Nr startowy; Nazwisko; Kraj
2 Jan Kisiel Polska
3 Robertas Kupčikas Litwa
4 Maciej Steinhof Polska
5 Martin Wirkijowski Niemcy
6 Sebastian Ramirez Meksyk
7 Michał Słomian Polska
8 Mateusz Lisowski Polska
9 Klaudia Podkalicka Polska
10 Maciej Dreszer Polska
11 Fernando Mendez Meksyk
12 Aleksandra Furgał Polska
14 Krystian Korzeniowski Polska
15 Strahinja Ivosevic Czechy
16 Marcus Fluch Szwecja
17 Philipp Bartos Austria
18 Łukasz Tyszkiewicz Polska
19 Mateusz Tyszkiewicz Polska
20 Patrik Nemec Słowacja
21 Jakub Litwin Polska
22 Aleksandra Bursiak Polska
23 Herman Berger Austria
24 Adam Rzepecki Polska
25 Paweł Krężelok Polska
26 Rasmus Marthen Szwecja

Paweł Krężelok rozpocznie starty od rundy na Red Bull Ring, ponieważ dopiero wtedy będzie miał ukończone 16 lat.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział w wyścigach specjalnie zaproszonych kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata mediów, sportu i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Zainteresowanie startem w wyścigu Volkswagen Castrol Cup wykazali m.in. rajdowcy, żużlowcy oraz piłkarze.

Testy i treningi 

Pucharowe Golfy GTI zostały zbudowane w siedzibie spółki Volkswagen Racing Polska przy wsparciu inżynierów z Volkswagen Motorsport. Jeszcze w 2012 roku rozpoczęły się testy wyścigówki. Sprawdzano poszczególne elementy silnika i zawieszenia. W lutym tego roku pucharowy Golf GTI poddany został testowi na wytrzymałość, dwa samochody na hiszpańskim torze w Calafat przejechały w sumie 3000 kilometrów, zużywając 30 kompletów opon. Podczas testu nie zanotowano żadnych usterek.

W dniach 26 i 27 marca zawodnicy Volkswagen Castrol Cup po raz pierwszy mieli okazję zasiąść za kierownicą wyścigowych Golfów i pokonać kilkadziesiąt kilometrów na torze Slovakia Ring. Wcześniej kierowcy zostali przeszkoleni przez instruktorów z Volkswagen Motorsport. Ćwiczono procedurę startu i najbardziej efektywnego ruszania, wyjaśniono wszystkim, jak należy czytać i wykorzystywać zapisy telemetrii, omówiono także zasady stosowania systemu Push-to-Pass. Jazda samochodem osiągającym moc 310 KM wzbudzała sporo emocji.

Najważniejsze punkty regulaminu 

Nowością w polskich pucharach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy przyjedzie tylko z kaskiem i kombinezonem. Dozwolona będzie tylko i wyłącznie regulacja ustawień fotela i ciśnienia w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza:

Miejsce; pierwsza runda; pozostałe rundy
1 30 pkt 60 pkt
2 24 pkt 48 pkt
3 20 pkt 40 pkt
4 17 pkt 34 pkt
5 16 pkt 32 pkt
6 15 pkt 30 pkt
7 14 pkt 28 pkt
8 13 pkt 26 pkt
9 12 pkt 24 pkt
10 11 pkt 22 pkt
11 10 pkt 20 pkt
12 9 pkt 18 pkt
13 8 pkt 16 pkt
14 7 pkt 14 pkt
15 6 pkt 12 pkt
16 5 pkt 10 pkt
17 4 pkt 8 pkt
18 3 pkt 6 pkt
19 2 pkt 4 pkt
20 1 pkt 2 pkt

Samochód: wyścigowy Golf GTI z systemem Push-to-Pass o mocy 310 KM 

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Specyfikacja wyścigowego samochodu została opracowana we współpracy z Volkswagen Motorsport, firmą Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi. 

Pucharowy GTI wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji podsyca system Push-to-Pass, który po aktywacji na dziesięć sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w sportowe zawieszenie i układ wydechowy, przebudowano układ chłodzący, skrzynia biegów DSG wyposażona została w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szperę) oraz otrzymała nowe oprogramowanie pozwalające na skrócenie czasu zmiany biegów. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze przednie o średnicy 362 mm oraz tzw. sportowy ABS. Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne elementy tapicerki oraz seryjne fotele. Dodano natomiast wyścigowy fotel, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa oraz centralnie uruchamiany układ gaśniczy. Dodatkowo samochód został wyposażony w układ telemetrii, pozwalający na monitorowanie i analizę pracy większości istotnych podzespołów samochodu, a także parametrów i stylu jazdy kierowcy. Dzięki niemu kierowcy mogą poprawiać swoje umiejętności porównując je do szybszych zawodników, a inżynierowie analizować pracę samochodu. 

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf VII oraz kwota 30 000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 000, a trzeciego - 10 000 euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery w sportach motorowych. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8000 euro.

Sponsorzy 

Sponsorem strategicznym planowanego na 3 sezony cyklu wyścigów jest Castrol - firma, która od wielu lat towarzyszy VW w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar, trzykrotnie wygrywany przez Volkswageny Race Touareg. Sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup są także: Hankook, Volkswagen Bank Polska, STS Logistics oraz otomoto.pl.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy