Toyota Corolla zaprezentowana w wersji sedan

Do hatchbacka (który miał swoją premierę jeszcze pod nazwą Auris) oraz kombi dołączyła odmiana, która Corollą nigdy być nie przestała - sedan.

Rodzina Corolli znów jest w komplecie, ale nie znaczy to, że zależnie od wybranej odmiany nadwoziowej otrzymamy tylko inaczej ukształtowany tył auta. Właśnie zaprezentowana odmiana sedan została wystylizowana zupełnie inaczej, niż hatchback i kombi. Przednie światła, maska, zderzak - wszystko zaprojektowano od nowa.

Takie rozróżnienie nie powinno jednak dziwić - sedan pomyślany jest głównie z myślą o rynkach innych, niż europejski. Często więc miał inaczej zaprojektowane nadwozie. Bez zmian przeniesiono natomiast wnętrze, które urządzono dość minimalistycznie. Na szczycie deski rozdzielczej znalazł się ekran systemu multimedialnego mający przekątną 8 cali, zegary są częściowo wirtualne (ekran 7 cali), a największy wyświetlacz to head-up, mający 10 cali.

Reklama

Producent nie zdradził natomiast pojemności bagażnika Corolli sedan, ani nawet jej długości. Wiadomo jedynie, że ma ona rozstaw osi wynoszący 2700 mm, a więc tyle, ile kombi.

Pod maskę trafił hybrydowy układ napędowy z silnikiem 1,8 l i rozwijający moc systemową 122 KM i mający spalać 4,3 l/100 km według nowego cyklu pomiarowego WLTP. Co ciekawe, nie znajdziemy tu mocniejszej, 180-konnej hybrydy, ani doładowanego "benzyniaka" 1,2 l, jak w innych odmianach. Zamiast nich dostępny będzie wolnossący silnik 1,6 l o mocy 132 KM, który znamy ze schodzącej generacji modelu.

Europejska wersja Toyoty Corolli będzie produkowana w tureckiej fabryce. Auto trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy