Toyota Camry ze świetną sprzedażą

Instytut Samar podsumował rynek samochodów segmentu E po 10 miesiącach 2019 roku. Wynika z niego, że wbrew oczekiwaniom samochody tej klasy mają się w Polsce całkiem nieźle – liczba rejestracji wzrosła rok do roku o 13,5 procent. Duże wrażenie robi wynik Toyoty Camry, która w pierwszym roku swojej obecności na polskim rynku po wielu latach przerwy, wskoczyła od razu na drugie miejsce w segmencie.

Choć Camry zastąpiła w gamie Toyoty Avensisa, tak naprawdę reprezentuje wyższy segment. Nowy hybrydowy sedan jest od następcy Cariny E znacznie większy. Ma 488 cm długości (+13 cm w porównaniu z Avensisem), 194 cm szerokości (+3 cm) i rozstaw osi na poziomie 282 cm (+12 cm). Dach znajduje się za to nieco niżej, bo na wysokości 145 cm (-3 cm). Bagażnik nowego sedana Toyoty mieści 524 litry. Pomimo większych wymiarów, bogatszego wyposażenia i montażu baterii napędu hybrydowego, masa Camry wzrosła w porównaniu do Avensisa tylko o około 120 kg.

Reklama

Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa sie z 2,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 177 KM oraz 120-konnego motoru elektrycznego i rozpędza auto do setki w 8,3 s. Auto dysponuje łączną mocą 218 KM, a przy tym zużywa średnio od 5,3 l/100 km benzyny. Tak dobry wynik to efekt rekordowej, 41-procentowej wydajności cieplnej silnika benzynowego oraz takiego zaprogramowania napędu, aby jak najczęściej korzystał wyłącznie z silnika elektrycznego.

Układ hybrydowy czwartej generacji oszczędza energię na dwa sposoby. Jest ona odzyskiwana podczas hamowania - wówczas za spowalnianie auta odpowiada generator, zastępując w tej roli hamulce. Drugi sposób polega na utrzymywaniu silnika benzynowego w optymalnym zakresie obrotów, nawet jeśli generowana przez niego moc jest większa niż potrzeba do napędzania samochodu. Ta nadwyżka jest kierowana do generatora, a następnie w postaci prądu do baterii. Sedan otrzymał nowo opracowany akumulator niklowo-wodorkowy o większej mocy i pojemności w porównaniu do oferowanej m.in. w USA Camry poprzedniej generacji. Mniejsze rozmiary baterii pozwoliły schować ją pod tylną kanapą. Oszczędzony prąd jest wykorzystywany przez silnik elektryczny podczas ruszania i jazdy w trybie EV oraz do wspomagania silnika benzynowego w dynamicznym przyspieszaniu.

Camry 8. generacji to kolejny model Toyoty zbudowany na platformie TNGA, która znacznie ułatwiła marce budowę samochodów o nisko położonym środku ciężkości, mocno osadzonej na drodze sylwetce, sztywnej konstrukcji i precyzyjnym, stabilnym prowadzeniu. Samochód ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i dopracowany układ kierowniczy.

We wnętrzu znajdziemy nowy Human Machine Interface, integrujący działanie 10-calowego kolorowego wyświetlacza Head-up, 7-calowego ekranu między zegarami i 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji oraz telefonu. Komfort jazdy może zwiększyć także trójstrefowa klimatyzacja z technologią nanoe oraz 9-głośnikowy system audio JBL. Systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense należą do standardowego wyposażenia. Można je rozbudować m.in. o układ detekcji przeszkód podczas manewrowania (ICS).


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy