Skoda Octavia Scout też już po modernizacji
Do gamy odświeżonych Octavii dołączyła właśnie ostatnia z jej odmian - uterenowiony Scout.
Skoda najwyraźniej lubi stopniować napięcie i kiedy zaprezentowała zmodernizowaną Octavię, zobaczyć mogliśmy jedynie jej "zwykłe" wersje. Odmiany specjalne postanowiono pokazać osobno - niedawno poznaliśmy usportowionego RSa po face liftingu, a teraz przyszedł czas na Scouta.
Samochód otrzymał taki sam pakiet stylizacyjny, jak dotychczas oferowana uterenowiona Octavia - zmienione zderzaki ze srebrnymi elementami i plastikowe osłony nadkoli. To, wraz ze zwiększonym o 30 mm prześwitem (w sumie 170 mm), przekłada się na zwiększone kąty zejścia i natarcia, które wynoszą odpowiednio 14,5 oraz 16,6 stopnia.
Każda Skoda Octavia Scout jest seryjnie wyposażona w napęd na wszystkie koła, realizowany za pośrednictwem sprzęgła Haldex. Standardowo moc trafia tylko na przednią oś, ale kiedy elektronika wykryje ryzyko wystąpienia poślizgu, dołączana jest tylna. Dodatkową sprawność w terenie zapewnia tryb Offroad, dostosowujący elektronikę do jazdy po bezdrożach (ABS, ESP), a także elektroniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego.
Pod maską Scouta znajdziemy, tak jak dotychczas, silnik 1.8 TSI (180 KM) oraz dwie wersja 2-litrowego TDI - 150 i 184 KM. Co ciekawe, Skoda nie wspomniała o podstawowy 1.6 TDI (110 KM), możemy więc spodziewać się, że został on usunięty z gamy.