Rządzi w 64 krajach świata. Każdy wpisuje tę nazwę w Google

Toyota może pochwalić się nie tylko wynikami sprzedaży, ale również popularnością w internecie. Z przedstawionych danych wynika, że była to najchętniej wyszukiwana marka w sieci. Co ciekawe Polacy, choć japońskiego producenta niewątpliwie darzą sympatią, szukali innej marki.

Najchętniej wyszukiwana marka przez użytkowników przeglądarki Google. Zwycięzca był bezkonkurencyjny
Najchętniej wyszukiwana marka przez użytkowników przeglądarki Google. Zwycięzca był bezkonkurencyjnyJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Jaka jest najpopularniejsza marka na świecie? Internauci zdecydowali

Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką samochodową przez użytkowników przeglądarki Google w największej liczbie krajów – wynika z rankingu sporządzonego przez portal CompareTheMarket.com.au. Ranking jest tworzony od 2018 roku i obejmuje dane ze 155 państw. W 2024 roku Toyotę najchętniej wyszukiwali użytkownicy z 64 krajów – to dokładnie taki sam wynik, jak w 2023 roku.

Toyota była najchętniej wyszukiwaną marką w przeglądarce Google w największej liczbie krajów./na zdj. Toyota Camry/Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Przewagę Toyoty dobrze widać po różnicy między nią a drugą w rankingu marką, czyli Teslą. Firma Elona Muska była najczęściej wyszukiwana w 34 krajach. Warto jednak zaznaczyć, że Tesla przodowała w tak ważnych z punktu gospodarczego krajach jak Stany Zjednoczone, Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii. Toyota z kolei cieszyła się popularnością m.in. w Japonii, Australii czy Republice Południowej Afryki. Trzecie miejsce na podium najczęściej wyszukiwanych marek przypadło natomiast BMW. Niemiecki producent wygrał w 30 krajach – m.in. w Chinach czy Hiszpanii. Co ciekawe pierwsza trójka jest dokładnie taka sama, jak w roku 2023.

  1. Toyota: w 2023 roku zwycięstwo w 64 krajach (w 2024 roku również 64 kraje)
  2. Tesla: 29 krajów (w 2024 r. 34 kraje)
  3. BMW: 26 krajów (w 2024 r. 30 kraje)

Polacy uwielbiają Toyotę, ale w internecie wpisują inną markę

Toyota bez wątpienia cieszy się sporą popularnością w Polsce. Z danych IBRM Samar wynika, że w 2024 roku sprzedano 103 826 nowych samochodów japońskiej marki. Nie był to jednak najchętniej wyszukiwany producent przez polskich użytkowników. Pierwsze miejsce w naszym kraju przypadło wymienionemu już BMW.

Najpopularniejsza marka na świecie po raz piąty z rzędu

Co warto zauważyć, od początku tworzenia takiego zestawienia, czyli od 2018 roku Toyota tylko raz nie była najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w największej liczbie krajów. Wyjątkiem tym był rok 2019, kiedy to japoński producent spadł na drugie miejsce, ustępując na pozycji lidera właśnie BMW.

"Graffiti". Myrcha o zaostrzeniu kar dla kierowców-recydywistówPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas