Rządzi w 64 krajach świata. Każdy wpisuje tę nazwę w Google
Toyota może pochwalić się nie tylko wynikami sprzedaży, ale również popularnością w internecie. Z przedstawionych danych wynika, że była to najchętniej wyszukiwana marka w sieci. Co ciekawe Polacy, choć japońskiego producenta niewątpliwie darzą sympatią, szukali innej marki.
Spis treści:
Jaka jest najpopularniejsza marka na świecie? Internauci zdecydowali
Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką samochodową przez użytkowników przeglądarki Google w największej liczbie krajów – wynika z rankingu sporządzonego przez portal CompareTheMarket.com.au. Ranking jest tworzony od 2018 roku i obejmuje dane ze 155 państw. W 2024 roku Toyotę najchętniej wyszukiwali użytkownicy z 64 krajów – to dokładnie taki sam wynik, jak w 2023 roku.
Przewagę Toyoty dobrze widać po różnicy między nią a drugą w rankingu marką, czyli Teslą. Firma Elona Muska była najczęściej wyszukiwana w 34 krajach. Warto jednak zaznaczyć, że Tesla przodowała w tak ważnych z punktu gospodarczego krajach jak Stany Zjednoczone, Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii. Toyota z kolei cieszyła się popularnością m.in. w Japonii, Australii czy Republice Południowej Afryki. Trzecie miejsce na podium najczęściej wyszukiwanych marek przypadło natomiast BMW. Niemiecki producent wygrał w 30 krajach – m.in. w Chinach czy Hiszpanii. Co ciekawe pierwsza trójka jest dokładnie taka sama, jak w roku 2023.
- Toyota: w 2023 roku zwycięstwo w 64 krajach (w 2024 roku również 64 kraje)
- Tesla: 29 krajów (w 2024 r. 34 kraje)
- BMW: 26 krajów (w 2024 r. 30 kraje)
Polacy uwielbiają Toyotę, ale w internecie wpisują inną markę
Toyota bez wątpienia cieszy się sporą popularnością w Polsce. Z danych IBRM Samar wynika, że w 2024 roku sprzedano 103 826 nowych samochodów japońskiej marki. Nie był to jednak najchętniej wyszukiwany producent przez polskich użytkowników. Pierwsze miejsce w naszym kraju przypadło wymienionemu już BMW.
Najpopularniejsza marka na świecie po raz piąty z rzędu
Co warto zauważyć, od początku tworzenia takiego zestawienia, czyli od 2018 roku Toyota tylko raz nie była najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w największej liczbie krajów. Wyjątkiem tym był rok 2019, kiedy to japoński producent spadł na drugie miejsce, ustępując na pozycji lidera właśnie BMW.