Skoda Octavia RS - najszybsza w historii

220 KM, 6,8 s do "setki" i 248 km/h - oto najkrótsze podsumowanie nowej Skody Octavii RS z benzynowym silnikiem TSI. Podobnie jak poprzedniczka, model będzie oferowany także z turbodieslem, znanym już z Golfa GTD.

Octavia RS standardowo otrzyma biksenonowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej.
Octavia RS standardowo otrzyma biksenonowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej.Skoda

Trzecia generacja Octavii RS zadebiutuje oficjalnie 10 lipca, podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Na tle słabszych sióstr auto wyróżnia się czarną oprawą wlotu powietrza i lusterkami w tym samym kolorze, grafitowymi wkładami lamp, przednim zderzakiem z szerokimi wlotami powietrza o strukturze plastra miodu oraz imitującą dyfuzor tylną nakładką z dwiema rurami wydechowymi. Nie zabrakło też spojlera klapy bagażnika oraz obręczy o średnicy od 17 do 19 cali, za którymi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców.

Wewnątrz pojawiły się jedynie dyskretne akcenty, zdradzające przynależność do rodziny RS: sportowa kierownica i lepiej wyprofilowane fotele, stalowe nakładki progów i pedałów oraz elementy wykończenia w kolorze czarnym.

Model jest standardowo zaopatrzony w usztywnione i obniżone zawieszenie (o 12 mm w liftbacku i o 13 mm w kombi) oraz elektroniczny układ XDS, który poprzez przyhamowywanie przednich kół naśladuje działanie mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu (tzw. szpery). Precyzję prowadzenia ma zwiększać progresywny układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem.

Skoda Octavia RS oferowana będzie w dwóch wersjach silnikowych. Benzynowa korzysta z 2-litrowego silnika TSI o mocy 220 KM. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6,8 s i rozpędza się maksymalnie do 248 km/h.

Turbodiesel również ma 2 litry pojemności i generuje moc 184 KM. Tyle wystarczy, by czeski kompakt osiągał "setkę" w ciągu 8,1 s i mógł uzyskać prędkość 232 km/h.

Obie jednostki współpracują z 6-stopniowymi przekładniami manualnymi; w opcji będzie oferowana również zautomatyzowana skrzynia DSG o takiej samej liczbie przełożeń. W połączeniu z układem start-stop i odzyskiwania energii zapotrzebowanie na paliwo względem poprzednika spadło nawet o niemal jedną piątą.

Skoda Octavia RS (2014)

Skoda Octavia RS (2014)

Skoda Octavia RS (2014)Skoda
Skoda Octavia RS (2014)Skoda
Skoda Octavia RS (2014)Skoda
Skoda Octavia RS (2014)Skoda
Skoda Octavia RS (2014)Skoda

Nowa Octavia RS zadebiutuje w polskich salonach Skody w drugiej połowie br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas