Skoda Octavia IV - wiemy o niej (prawie) wszystko

Czesi zdradzili już wszystkie informacje na temat kolejnej generacji Octavii. Niewiadomą pozostaje jedynie wygląd, ale na prezentację tego modelu w całej okazałości będziemy musieli zaczekać do momentu premiery, czyli do 11 listopada.

Pod względem wizualnym Octavia ma wyróżniać się między innymi o wiele bardziej wyrazistym przodem. Wersja kombi ma długość 4689 mm, czyli o 22 mm więcej niż jej poprzedniczka; szerokość zwiększono o 15 mm do 1829 mm (długość liftbacka wzrosła o 19 mm do 4689 mm, a szerokość o 15 mm do 1829 mm). Rozstaw osi wynosi 2686 mm.

W węższych przednich reflektorach i światłach tylnych zastosowano oczywiście technologię LED. Szczególnie wyróżniono topową wersję wyposażenia, stosując w niej reflektory matrycowe. Generują one wiązkę światła złożoną z kilku indywidualnie sterowanych segmentów. Dzięki temu światła drogowe mogą być włączone przez cały czas bez oślepiania innych użytkowników drogi. Z kolei światła tylne wyposażone są  w dynamiczne kierunkowskazy.

Reklama

Nowa Octavia oferuje jeszcze więcej miejsca we wnętrzu. Przykładowo pasażerowie z tyłu mają o 78 mm więcej przestrzeni na wysokości kolan. Bagażnik liftbacka zwiększył się do 600 l, a wersji kombi do 640 l.

Wnętrze modelu ma być zdominowane przez ekrany - w najlepiej wyposażonych wersjach do dyspozycji kierowcy będą dwa 10-calowe wyświetlacze, z których jeden zastąpi wskaźniki, a drugi posłuży do obsługi multimediów, nawigacji, ustawień samochodu, oraz klimatyzacji. Zupełną nowością będzie też wyświetlacz przezierny na przedniej szybie.

Czwarta generacja bestsellera Skody będzie mogła pochwalić się bardzo długą listą opcji, również tych z "wyższej półki". Przykładowo automatyczna klimatyzacja będzie mogła mieć teraz trzy strefy, a przednie fotele oprócz ogrzewania, zaoferują także funkcję wentylacji oraz masażu odcinka lędźwiowego. Rozszerzono też funkcję systemów bezpieczeństwa i nowa Octavia potrafi teraz na przykład nie tylko zahamować przed przeszkodą, ale także wspomóc kierowcę w omijaniu jej. Ostrzeże też podczas otwierania drzwi przed nadjeżdżającym z tyłu pojazdem, a również wykrywa czy kierowca dotyka kierownicy.

Pod maskę Octavii czwartej generacji trafią dobrze znane jednostki benzynowe - 1.0 TSI (110 KM), 1.5 TSI (150 KM) oraz 2.0 TSI (190 KM). Nowością jest tu wyposażenie dwóch pierwszych wariantów, przy połączeniu z automatyczną przekładnią, w układ mikrohybrydowy. Dzięki rozrusznikowi zintegrowanemu z alternatorem, niewielkiej baterii oraz 48-voltowej instalacji, dają one między innymi możliwość żeglowania z wyłączonym silnikiem.

Alternatywę stanowić będzie wysokoprężna jednostka 2.0 TDI, która zaoferuje trzy warianty mocy - 115, 150 oraz 200 KM. Dzięki zastosowaniu katalizatora SCR z podwójnym dozowaniem płynu AdBlue, silnik ten ma być wyjątkowo ekologiczny. Dwie mocniejsze odmiany dostępne będą z napędem na wszystkie koła.
Najpoważniejszą nowością pod maską będzie układ hybrydowy plug-in, który niedawno wprowadzono do Superba. Oparty jest on na silniku 1.4 TSI i wraz z motorem elektrycznym generuje 204 KM. Octavia zaoferuje jednak również wzmocnioną do 245 KM wersję tego napędu.

Oprócz standardowego zawieszenia, znajdziemy w Octavii zawieszenie sportowe (obniżone o 15 mm) oraz podwyższone o 15 mm, wchodzące w skład pakietu na bezdroża. Zdecydować się można również na adaptacyjne amortyzatory, przy których prześwit zmniejsza się o 10 mm (poza hybrydami plug-in).


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy