Seat Tarraco - uzupełnienie gamy

Seat ma już w swojej ofercie kompaktowego SUVa (Ateca) oraz miejskiego SUVa (Arona) - czas więc przyszedł na model prawdziwie rodzinny.

Tarraco jest technicznym bliźniakiem Skody Kodiaq oraz Volkswagena Tiguana Allspace'a. Mierzy 4735 mm długości i, tak jak jego koncernowi bracia, oferuje ogromny bagażnik (760 l) oraz możliwość zamówienia trzeciego rzędu siedzeń. Dobrze będą się czuły na nim tylko osoby niższe, w przeciwieństwie do przednich foteli oraz kanapy, gdzie możemy liczyć na mnóstwo przestrzeni.

Nowy SUV Seata wyraźnie inspiruje się dotychczasowymi modelami marki pod względem designu, ale zdaje się podążać własną drogą. Hiszpanie podkreślają, że Tarraco jako pierwsze prezentuje nową linię stylistyczną, której kontynuację zobaczymy w następnych nowościach. Modele te wyróżniać się mają bardzo smukłymi przednimi reflektorami (możliwe, że dostępnymi tylko w technologii LED, tak jak w Tarraco), większym, bardziej wyrazistym grillem oraz tylnymi światłami połączonymi cienkim, czerwonym pasem.

Reklama

Deska rozdzielcza to już zbiór dobrze znanych elementów z innych modeli Seata - panel klimatyzacji, dźwignia zmiany biegów, kierownica, wirtualne zegary (10,25 cala) - to wszystko już było. Znajomą grafikę ma także system multimedialny, korzystający z 8-calowego wyświetlacza, ale inaczej go zabudowano. Nie ma on co prawda formy "tabletopodobnej", ale wyraźnie odstaje od deski rozdzielczej, a do tego otrzymał dwa pokrętła i szereg przycisków funkcyjnych. W najdroższej wersji z nawigacją oferowane też będzie sterowanie gestami, znane z modeli Volkswagena. Podobno są też plany na zastosowanie w przyszłości większego ekranu (zapewne 9,2 cala).

Pod maską Seata Tarraco znajdziemy silniki benzynowe 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM oraz diesla 2.0 TDI również w wariantach 150 i 190 KM. Słabsze wersje występują z napędem na przód i manualną skrzynią, a mocniejsze z napędem na wszystkie koła oraz "automatem". Wyjątkiem jest słabszy diesel, gdzie istnieje możliwość wyboru i dokupienie 4x4 oraz DSG.

Tarraco ma być dostępne tylko w bogatych wersjach wyposażenia - Style, Xcellence, a później także zapewne FR. Auto pojawi się na polskim rynku na początku przyszłego roku.

magazynauto.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy