Seat Tarraco FR PHEV. Pierwsza taka hybryda
Hybrydowa wersja Tarraco to pierwszy krok w kierunku elektryfikacji hiszpańskiego producenta, która do 2021 roku objąć ma sześć modeli marek Cupra i Seat.
Pod maską Seata Tarraco FR PHEV pracuje benzynowy silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Jednostkę spalinową wspomaga elektryczny motor trakcyjny generujący 116 KM. W sumie systemowa moc układu napędowego wynosi 245 KM (i 400 Nm), czyniąc hybrydę najpotężniejszą odmianą w gamie Tarraco. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 217 km/h.
Seat nie chwali się osiągami w trybie bezemisyjnym. Wiadomo jedynie, że auto potrafi pokonać do 50 km korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 13 kWh. Hiszpanie nie zdradzają jednak, ile czasu pochłania naładowanie baterii do pełnej pojemności.
W przypadku modelu Tarraco nowością jest również sama odmiana FR. Auto wyróżnia się: przemodelowanymi zderzakami, poszerzonymi nadkolami, większymi kołami (standardowo 19 cali, opcjonalnie 20 cali) i nowym lakierem "Fura Grey". W kabinie znajdziemy sportowe, elektrycznie regulowane, fotele (kierowcy z pamięcią ustawień), nowy system multimedialny z ekranem o przekątnej 9,2 cala, aluminiowe nakładki na pedały czy nową kierownicę. Lista opcji obejmie np. asystenta parkowania z przyczepą i ogrzewanie postojowe.
Zarówno na model w wersji FR, jak i pierwszą hybrydę plug-in w gamie Tarraco, poczekać trzeba będzie do 2020 roku.