Samochody elektryczne wciąż sprzedają się poniżej oczekiwań
Szef koncernu Nissan-Renault Carlos Ghosn przyznał, że nierealne jest osiągnięcie do marca 2017 roku celu sprzedaży 1,5 mln samochodów elektrycznych.
Nissan Leaf, który zdobył europejski tytuł Samochodu Roku 2011 i sprzedaje się coraz lepiej na całym świecie, w ciągu około trzech lat znalazł dopiero 62 tys. nabywców.
Jeszcze słabiej radzi sobie Renault. Mimo że oferta francuskiej marki obejmuje kilka samochodów z napędem elektrycznym, ich dotychczasowa sprzedaż nie przekroczyła 25 tys. sztuk.
Carlos Ghosn przyznał niedawno, że realizacja zakładanego wcześniej celu sprzedaży 1,5 mln aut elektrycznych do marca 2017 roku odsunie się w czasie. Koncern Nissan-Renault nie ustaje jednak w wysiłkach na rzecz promocji "wtyczkowozów". Wkrótce do oferty dołączy elektryczna odmiana Nissana NV200, w salonach debiutuje właśnie Leaf po liftingu - tańszy i o wydłużonym zasięgu, a firma wspiera rozwój infrastruktury umożliwiającej ładowanie samochodów.
msob