Salon Paryż 2014 - Honda CR-V po liftingu
Wczoraj publikowaliśmy zdjęcia odnowionej Hondy CR-V w wersji północnoamerykańskiej, dzisiaj czas na europejską. Najważniejsza zmiana - 160-konny turbodiesel o pojemności 1,6 litra zamiast dotychczasowego silnika 2,2-litrowego, na życzenie łączony z 9-biegowym automatem.
W ramach modernizacji Honda otrzymała nowe zderzaki z metalizowanymi wstawkami oraz lampy z LED-owymi światłami do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie, poszerzającym optycznie karoserię. Ważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską - miejsce mocniejszego, 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 150 KM i 350 Nm maksymalnego momentu zajmie silnik o pojemności 1,6 litra, generujący 160 KM i 350 Nm. Może on współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nowym, 9-stopniowym automatem. Średnie zużycie oleju napędowego według producenta ma wynosić, odpowiednio, 4,9 lub 5,1 l/100 km (poprzednik: 5,6-6,6 l/100 km). To dobra wiadomość dla polskich nabywców, mniejsza jednostka nie będzie bowiem obciążona irracjonalnym podatkiem akcyzowym.
Poza tym CR-V nadal będzie oferowana z 1,6-litrowym turbodieslem o mocy 120 KM (tylko przedni napęd) oraz 2-litrowym motorem benzynowym (150 KM).
Za produkcję modelu na rynek europejski odpowiadają brytyjskie zakłady Hondy w Swindon.
msob
Używana Toyota RAV4 (2000-2006) i Honda CR-V (2002-2007) - PORÓWNANIE
Używane: Honda CR-V, Hyundai Tucson, Suzuki Grand Vitara - PORÓWNANIE