Renault Megane Grandtour - na rynku za miesiąc

Najnowsza odsłona kompaktowego francuskiego kombi zadebiutuje na rynku 1 sierpnia. Czym Renault będzie chciało przekonać kupujących do Megane Grandtour?

Jednym z czynników przyciągających potencjalnych klientów, będzie z pewnością stylistyka. Megane kombi kontynuuje wizję, której początek dał Talisman - dynamiczne linie i charakterystyczne światła z wychodzącymi z nich paskami świetlnymi, sprawiają, że auto wyróżnia się na ulicy.

Nowy Grandtoru ma teraz 4626 mm długości (o 45 mm więcej, od poprzednika), a jego rozstaw osi to 2712 mm (+ 9 mm). Auto jest też szersze, ale znacznie niższe (- 58 mm). Nadaje mu to dynamicznej sylwetki - Renault podkreśla, że to najniższe auto w klasie, mające jednocześnie najszerzej rozstawione koła.

Reklama

To co ważne dla podróżnych, to oczywiście ilość miejsca w środku, która, według zapewnień Renault, ma należeć do czołówki klasy. Tego samego nie można jednak powiedzieć o bagażniku, który oferuje 521 l pojemności. To sporo, ale konkurenci potrafią znacznie więcej. Na obronę Megane można dodać, że pod podłogą bagażnika znajdziemy dodatkowe 50 l, a niektórzy producenci taką przestrzeń również wliczają do ogólnej pojemności kufra.

Tym, co wyróżnia możliwości przewozowe Megane Grandtour, jest opcja składania oparcia fotela pasażera z przodu - pozwala to na przewożenie przedmiotów o długości do 2,7 metra.

Pod innymi względami, wersja kombi nie różni się niczym od dobrze znanego już hatchbacka. Kierowca ma do dyspozycji wirtualne zegary, przypominający tablet ekran systemu multimedialnego (przekątna 8,7 cala) oraz wyświetlacz head-up. W czasie jazdy może liczyć na pomoc elektronicznych asystentów, takich jak system wykrywający auta w martwym polu lusterek czy też opuszczenie pasa ruchu. Dostępny jest także adaptacyjny tempomat z radarem, ale działa on tylko powyżej 50 km/h.

Podobnie jak w przypadku hatchbacka, możemy liczyć na niezły komfort jazdy i pewne prowadzenie. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę docenią opcjonalny system 4Control, czyli cztery koła skrętne. Znajdziemy je w topowej odmianie GT, wyróżniającej się sportową stylistyką i napędzanej 205-konnym silnikiem benzynowym.

Gama jednostek napędowych Renault Megane Grandtour obejmuje także "benzyniaki" o mocy 100, 115 (jedyny bez doładowania) i 130 KM oraz diesle 90, 110, 130 oraz 165 KM.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Megane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy