Range Rover Sport HST - nowa, "miękka" hybryda

Nowa wersja silnikowa Range Rovera Sporta ma łączyć świetne osiągi z rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo.

Range Rover Sport HST
Range Rover Sport HST Land Rover

Pod maską brytyjskiego SUVa pojawiła się właśnie nowa jednostka napędowa - rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l. Wspomagany jest on turbosprężarką oraz elektrycznym kompresorem i daje do dyspozycji kierowcy 400 KM oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Range Rover Sport HST

Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover
Range Rover Sport HSTLand Rover

Range Rover Sport HST ma naprawdę niezłe osiągi - sprint do 100 km/h trwa 6,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Producent podkreśla przede wszystkim świetną reakcję na gaz, którą zapewnia wspominany elektryczny kompresor, potrafiący rozkręcić się do 120 000 obr./min w przeciągu 0,5 s. Eliminuje to zjawisko turbodziury.

Zastosowanie takiej sprężarki wymusza wykorzystanie 48-voltowej instalacji elektrycznej oraz niewielkiej baterii, aby zapewnić odpowiedni zastrzyk prądu. Tak zwany układ "mild hybrid" ma ponadto za zadanie ograniczać zużycie paliwa, wspomagając jednostkę spalinową podczas ruszania oraz pozwalać na dłuższe działanie systemu Start-Stop. Według producenta przekłada się to na średnie zużycie paliwa na poziomie 9,3 l/100 km.

Nowy silnik początkowo dostępny będzie tylko w specjalnej, bogato wyposażonej wersji HST. Później oferta zostanie rozszerzona o inne wersje wyposażenia.

Range Rover Sport HSTLand Rover
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas