Prototyp luksusowego coupe BMW
24 maja, podczas konkursu elegancji w Villa d’Este, zadebiutowało koncepcyjne BMW Gran Lusso Coupé z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę.
W obecnej gamie BMW brakuje eleganckiego gran turismo z silnikiem V12. Dawniej niemiecką markę reprezentowała w tej klasie seria 8 (E31). U progu nowego tysiąclecia jej miejsce zajęła nieco tańsza seria 6.
Podczas tegorocznego konkursu elegancji w Villa d’Este debiutuje prototypowe BMW Gran Lusso Coupé z karoserią zaprojektowaną przez włoskie studio Pininfarina. Elegancka sylwetka zachowała elementy typowe dla aut spod znaku biało-niebieskiej szachownicy - "nerki", podwójne przednie lampy i linię bocznych szyb, wyróżnia się jednak lżejszymi od serii 6 proporcjami oraz masywną rzeźbą zderzaków.
W kabinie - deska rozdzielcza z serii 7, wzbogacona o nowe boczki drzwi, dodatkowy uchwyt w tunelu środkowym, a także okładziny z drewna kauri oraz skórę w cielistym kolorze Tobacco. Wprawne oko dostrzeże również podsufitkę z włoskiej wełny oraz nastrojowe, LED-owe podświetlenie.
Smukłe nadwozie coupe skrywa widlastą "dwunastkę" - prawdopodobnie tę samą, która napędza 760 Li (6.0 o mocy 544 KM).
Jak mówi szefostwo BMW, Gran Lusso Coupé to sygnał, że "w kontekście przyszłości firma nie myśli jedynie o samochodach elektrycznych". Na razie nie wiadomo, czy model trafi do produkcji. Jeśli tak, mógłby - jako przyszła seria 8 - konkurować m.in. z Bentleyem Continentalem GT.
msob