Prototyp luksusowego coupe BMW

24 maja, podczas konkursu elegancji w Villa d’Este, zadebiutowało koncepcyjne BMW Gran Lusso Coupé z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW

W obecnej gamie BMW brakuje eleganckiego gran turismo z silnikiem V12. Dawniej niemiecką markę reprezentowała w tej klasie seria 8 (E31). U progu nowego tysiąclecia jej miejsce zajęła nieco tańsza seria 6.

Podczas tegorocznego konkursu elegancji w Villa d’Este debiutuje prototypowe BMW Gran Lusso Coupé z karoserią zaprojektowaną przez włoskie studio Pininfarina. Elegancka sylwetka zachowała elementy typowe dla aut spod znaku biało-niebieskiej szachownicy - "nerki", podwójne przednie lampy i linię bocznych szyb, wyróżnia się jednak lżejszymi od serii 6 proporcjami oraz masywną rzeźbą zderzaków.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe

Prototyp luksusowego coupe BMW (czytaj artykuł)

BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW
BMW Pininfarina Gran Lusso CoupeBMW

W kabinie - deska rozdzielcza z serii 7, wzbogacona o nowe boczki drzwi, dodatkowy uchwyt w tunelu środkowym, a także okładziny z drewna kauri oraz skórę w cielistym kolorze Tobacco. Wprawne oko dostrzeże również podsufitkę z włoskiej wełny oraz nastrojowe, LED-owe podświetlenie.

Smukłe nadwozie coupe skrywa widlastą "dwunastkę" - prawdopodobnie tę samą, która napędza 760 Li (6.0 o mocy 544 KM).

Jak mówi szefostwo BMW, Gran Lusso Coupé to sygnał, że "w kontekście przyszłości firma nie myśli jedynie o samochodach elektrycznych". Na razie nie wiadomo, czy model trafi do produkcji. Jeśli tak, mógłby - jako przyszła seria 8 - konkurować m.in. z Bentleyem Continentalem GT.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas