Porsche Panamera i Panamera Sport Turismo w wersji GTS
Porsche uzupełnia gamę Panamery i Panamery Sport Turismo o wariant GTS, napędzany doładowanym silnikiem V8.

Sercem Porsche Panamery GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Standardowo współpracuje ze sportowym układem wydechowym, a jednostka, zaopatrzona w filtr cząstek stałych, pod względem bazowych parametrów przewyższa motor poprzednika o 20 KM oraz 100 Nm.
W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Standardowo moc przekazywana jest na obie osie przez 8-biegową przekładnię PDK. Świetne osiągi mają być okupione rozsądnym zużyciem paliwa - 10,3 l/100 km i 10,6 l/100 km w Sport Turismo.W standardzie montowane jest tu adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, sportowe podwozie modeli GTS zostało obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management otrzymał jeszcze bardziej sportowe nastawy. Odpowiednio duże są naturalnie hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu, 365 mm z tyłu.
Porsche Panamera i Panamera Sport Turismo GTS










Panamera GTS otrzymała pakiet Sport Design z przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków nadaje im bardziej atletyczny design. Modele GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design. Wnętrze wyróżnia się charakterystycznymi elementami z czarnej alcantary oraz anodowanego aluminium. Seryjna specyfikacja obejmuje także podgrzewaną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów i wykończeniem z alcantary oraz moduł Connect Plus. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS pozwala personalizować kabinę samochodu za pomocą różnych elementów designu, takich jak tarcza obrotomierza, przeszycia czy loga GTS w kontrastujących odcieniach Carmine Red lub Crayon.
Nową Panamerę GTS można już zamawiać - zapłacimy za nią 641 230 zł, a za GTS Sport Turismo 655 870 zł.