Porsche Cayenne Coupe teraz także w wersji S
Porsche wprowadza na rynek kolejny wariant Cayenne Coupe. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.
Sercem nowego Cayenne S Coupé jest 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 440 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm. Przyspieszenie ze standardowym pakietem Sport Chrono do 100 km/h trwa 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).
Najważniejsze wyróżniki wersji Coupe to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji. Efekt dopełnia nieruchomy spojler dachowy, podkreślający charakterystyczną sylwetkę.
Przednia szyba i słupek A mogły zostać bardziej pochylone niż w Cayenne, ponieważ płaszczyznę dachu poprowadzono o około 20 mm niżej. Nowo zaprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają nadwozie o 18 mm, akcentując jego "umięśniony" wygląd. W każdym egzemplarzu Cayenne Coupe nieruchomy spojler dachowy łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem, który stanowi element aktywnej aerodynamiki Porsche. Spoiler ten - harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu - przy prędkości 90 km/h lub wyższej wydłuża się o 135 mm, zwiększając siłę docisku tylnej osi. Korzystnie wpływa to na stabilności jazdy.