Porsche 911 GT2 RS - najmocniejsze w historii

Porsche opublikowało informacje na temat GT2 RS - najbardziej ekstremalnego 911.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RSPorsche

Oznaczenie GT2 noszą najbardziej bezkompromisowe odmiany Porsche 911. To swoiste połączenie mocy wersji Turbo z torowym zestrojonym GT3. Auto napędzane jest więc 3,8-litrowym, podwójnie doładowanym bokserem, który został poddany ostremu tuningowi.

Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche
Porsche 911 GT2 RSPorsche

Inżynierowie Porsche zwiększyli wydajność turbosprężarek, dodali nowy układ chłodzenia (intercooler w ekstremalnych warunkach spryskiwany jest wodą) i na nowo opracowali układ wydechowy (tytanowy, lżejszy o 7 kg od tego z 911 Turbo). Modyfikacjom poddano także siedmiostopniową przekładnię PDK.

Zmiany te sprawiły, że moc wzrosła z 580 KM (tyle ma Turbo S) do aż 700 KM! Taki sam natomiast pozostał maksymalny moment obrotowy - 700 Nm. Pozwala to na sprint do 100 km/h w 2,8 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h.

Nowe 911 GT2 RS jest więc szybsze nawet od Turbo S i to pomimo gorszej trakcji wynikającej z napędu tylko na jedną oś. Jest też od niego zauważalnie lżejsze - jego masa własna wynosi 1470 kg (różnica 130 kg). "Terapia odchudzająca" objęła między innymi rezygnację z tylnej kanapy (zamiast niej mamy klatkę bezpieczeństwa), a także wykonaną z karbonu maskę oraz dach z magnezu. Co ciekawe, Porsche daje możliwość dalszych oszczędności masy, dzięki opcjonalnemu pakietowi Weissach (-30 kg), zawierającym elementy z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu, a także felgi wykonane z magnezu (20 cali z przodu 21 cali z tyłu).

Porsche 911 GT2 RSPorsche

To, że mamy do czynienia z najszybszym i najbardziej ekstremalnym 911 widać już na pierwszy rzut oka - auto ma wyjątkowo nisko poprowadzony przed zderzak z wydatny spliterem i wielkimi wlotami powietrza oraz maskę i błotniki z wlotami powietrza. Z tyłu również znalazł się zmieniony zderzak, a także dyfuzor i ogromne "skrzydło". Uwagę zwracają także czarne (karbonowe) pasy na masce, dachu oraz pokrywie silnika.

Deska rozdzielcza pozostała natomiast niezmieniona. Największym wyróżnikiem, poza klatką bezpieczeństwa i kubełkowymi fotelami, jest dużo czerwonych elementów, w tym podsufitka (z alcantary). Pozostawiono 2-strefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny, a także zwykłe pasy, więc nie musimy za każdym razem męczyć się z szelkami (które zresztą są opcjonalne). Co więcej Porsche daje nam wybór między dwoma rodzajami "kubłów" (znane z innych 911 lub opracowane dla GT2) oraz zwykłymi, sportowymi siedzeniami.

Porsche 911 GT2 RSPorsche

Jak na najbardziej ekstremalne Porsche 911 przystało, GT2 RS ma również ekstremalną cenę - 1 431 090 zł. To całkiem "sporo", ale i tak dostępnych jest trochę dodatków. Przykładowo wspomniany pakiet Weissach kosztuje w Niemczech (nie znamy jeszcze polskich cen dodatków) 29 750 euro. Kupując to auto warto również pomyśleć o dedykowanym... zegarku. Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.

Porsche 911 GT2 RSPorsche
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas