Ponad 300 km/h limuzyną Porsche
Porsche kompletuje gamę odświeżonej wiosną br. Panamery. Dołącza do niej ostatnia, najmocniejsza wersja Turbo S o mocy 570 KM.
Porsche Panamera Turbo S po liftingu napędza 4,8-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 570 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2250-5000 obr./min (800 Nm z funkcją overboost). Jednostka jest o 20 KM mocniejsza od stosowanej w wersji sprzed modernizacji. Dodatkowe konie to zasługa zastosowania nowych turbosprężarek oraz zwiększonego ze 120 do 140 barów ciśnienia wtrysku. Inżynierowie Porsche zastosowali również nowe, aluminiowe tłoki oraz pierścienie ze specjalną powłoką.
Topowa Panamera rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 s i osiąga prędkość maksymalną 309 km/h.
Na tle słabszych wersji odmiana Turbo S wyróżnia się przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, LED-owymi lampami do jazdy dziennej o unikalnym kształcie, 19-calowymi obręczami, a z tyłu - wysuwanym spojlerem oraz dyfuzorem z czterema końcówkami wydechu.
Lista standardowego wyposażenia modelu obejmuje m.in. pneumatyczne zawieszenie ze zmiennym stopniem tłumienia (PASM), aktywny system stabilizacji przechyłów PDCC, układ PTV Plus, kontrolujący rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, oraz hamulce z elementami z ceramiki i kompozytów (PCCB). Te ostatnie są o 50 proc. lżejsze od konwencjonalnych - niższa masa nieresorowana przekłada się na wyższy komfort oraz precyzję prowadzenia.
Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera Turbo S oferowane jest w wersji ze standardowym oraz wydłużonym o 15 cm rozstawem osi (Executive). Ta druga wyróżnia się również dźwiękoszczelnymi szybami oraz rozbudowaną konsolą między tylnymi fotelami. Model zadebiutuje oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych w Tokio, 22 listopada br.
msob