Peugeot 508 Sport Engineered - sportowa hybryda

Francuzi przygotowali na targi w Genewie prototyp na bazie modelu 508, który może pochwalić się wyjątkowymi osiągami.

Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot

Peugeot 508 Sport Engineered wygląda jak seryjna "pięćsetósemka", tylko wyposażona w agresywny pakiet stylistyczny. To samo tyczy się wnętrza, które również jest w pełni fabryczne.

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot

Tym, co wyróżnia ten prototyp, jest układ napędowy. Składa się on z 200-konnego silnika benzynowego PureTech, który napędza przednie koła, wraz z motorem elektrycznym o mocy 110 KM. Dodatkowo przy tylnej osi umieszczono drugiego "elektryka" rozwijającego 200 KM.

Maksymalna moc systemowa tego układu to 400 KM, a moment obrotowy wynosi 500 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 s oraz osiągnięcie prędkości 250 km/h. Jeszcze bardziej na wyobraźnię działa elastyczność - zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h trwa jedynie 2,5 s.

508 Sport Engineered może też być całkiem ekologiczne - dzięki baterii o pojemności 11,8 kWh ma przejechać do 50 km na samej tylko energii elektrycznej.

Modyfikacje objęły również zawieszenie i zwiększono rozstaw kół (z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm). Przednie hamulce wyposażono w tarcze o średnicy 380 mm oraz czterotłoczkowe zaciski. Auto porusza się na 20-calowych felgach z oponami 245/35.

Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas