Peugeot 508 Sport Engineered - sportowa hybryda
Francuzi przygotowali na targi w Genewie prototyp na bazie modelu 508, który może pochwalić się wyjątkowymi osiągami.
Peugeot 508 Sport Engineered wygląda jak seryjna "pięćsetósemka", tylko wyposażona w agresywny pakiet stylistyczny. To samo tyczy się wnętrza, które również jest w pełni fabryczne.
Peugeot 508 Sport Engineered
Tym, co wyróżnia ten prototyp, jest układ napędowy. Składa się on z 200-konnego silnika benzynowego PureTech, który napędza przednie koła, wraz z motorem elektrycznym o mocy 110 KM. Dodatkowo przy tylnej osi umieszczono drugiego "elektryka" rozwijającego 200 KM.
Maksymalna moc systemowa tego układu to 400 KM, a moment obrotowy wynosi 500 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 s oraz osiągnięcie prędkości 250 km/h. Jeszcze bardziej na wyobraźnię działa elastyczność - zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h trwa jedynie 2,5 s.
508 Sport Engineered może też być całkiem ekologiczne - dzięki baterii o pojemności 11,8 kWh ma przejechać do 50 km na samej tylko energii elektrycznej.
Modyfikacje objęły również zawieszenie i zwiększono rozstaw kół (z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm). Przednie hamulce wyposażono w tarcze o średnicy 380 mm oraz czterotłoczkowe zaciski. Auto porusza się na 20-calowych felgach z oponami 245/35.