Peugeot 2008 - informacje i zdjęcia

Na bazie "208" Francuzi zbudowali miejskiego crossovera o nazwie 2008. Premiera modelu już za 2 tygodnie, podczas salonu samochodowego w Genewie.

Nowy crossover bazuje na platformie modelu 208. Jego nadwozie mierzy 414 cm długości (o 20 cm więcej od swojego miejskiego odpowiednika) i 174 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 254 cm, a pojemność bagażnika waha się od 360 do 1194 l (z czego 22 l dotyczy schowka pod podłogą). Wykorzystanie przestrzeni po złożeniu oparć tylnej kanapy ułatwia płaska podłoga oraz krawędź załadunku znajdująca się na niewielkiej wysokości 60 cm.

Design auta - z wlotem powietrza w kształcie trapezu - nawiązuje do najnowszych modeli z lwem na masce, a terenowe zapędy podkreślają dodatkowe osłony zderzaków i progów. Wewnątrz, podobnie jak w 208, kierowca siedzi za niewielką kierownicą i umieszczonymi piętro wyżej zegarami. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Przytulny nastrój zapewniają tapicerowane wstawki na desce rozdzielczej oraz lśniące tworzywa.

Reklama

Do napędu 2008 posłużą jednostki napędowe znane z "208", w tym benzynowe, wolnossące silniki R3 1.2 (82 KM) i 1.6 (120 KM) oraz turbodiesle 1.4 (68 KM) i 1.6 (92 lub 115 KM), zależnie od wersji połączone z 5- albo 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi. Najbardziej oszczędna odmiana wysokoprężna ma średnio zużywać 3,8 l/100 km. Za kilka miesięcy do oferty dołączy turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 110 lub 130 KM.

Prześwit 2008 wynosi 16 cm. Zamiast napędu na obie osie z prawdziwego zdarzenia lista opcji auta obejmuje układ Grip Control, który - podobnie jak w modelu 3008 - pozwala za pośrednictwem pokrętła dostosować ustawienia elektroniki i napędu do konkretnego rodzaju podłoża. Symuluje on działanie blokady mechanizmu różnicowego w oparciu o systemy ABS, TCS i ESP, sterowanie dawką momentu obrotowego oraz hamulcami.

Peugeot podkreśla, że atutem 2008 jest niska masa własna - podstawowa wersja waży jedynie 1045 kg. W konstrukcji przedniego zawieszenia zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu - belkę skrętną. Za wytracanie prędkości odpowiadają hamulce tarczowe (z przodu wentylowane). Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 266 lub 283 mm (zależnie od wersji napędowej), a z tyłu - 249 mm.

Początkowo Peugeot 2008 będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse, a później również w Chinach (Wuhan) oraz w Brazylii (Porto Real). Auto powstało bowiem z myślą o sprzedaży na różnych kontynentach.

Sprzedaż Peugeota 2008 w Europie rozpocznie się na początku lata br.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy