Pagani Huayra Roadster już jest

Od pewnego już czasu Pagani zapowiadało stworzenie Huayry bez dachu i auto wreszcie ujrzało światło dzienne. Pozostała jednak pewna niewiadoma.

Pagani Huayra Roadster
Pagani Huayra RoadsterPagani

Supersamochód w wersji roadster to zapowiedź jeszcze szybszego bicia serca kierowcy, ale i paru problemów, wśród których najbardziej poważne to gorsze prowadzenie (wyższa masa własna oraz mniejsza sztywność nadwozia), a także zaburzona linia nadwozia.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani
Pagani Huayra RoadsterPagani

Pagani Huayry Roadster nie dotyczy jednak żaden z tych problemów. Auto zachowało linię wersji coupe, a nawet przeszklony dach (szkło znajduje się w ramie z włókna węglowego), choć dostępna jest też wersja karbonowo-materiałowa.

Aby samochód nie był cięższy od odmiany z zamkniętym nadwoziem, do jego stworzenia wykorzystano nowe materiały kompozytowe. Efektem jest masa własna na poziomie 1280 kg, a więc o 70 kg... mniejsza, niż w coupe! Przy okazji zwiększono również sztywność nadwozia.

Pagani Huayra RoadsterPagani

Huayra Roadster ma także zmienione hamulce karbonowo-ceramiczne (Brembo) z czterema tarczami o średnicy 380 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz czterotłoczkowymi z tyłu. Specjalnie dla tego modelu Pirelli opracowało nowe opony, natomiast koła mają z przodu średnicę 20 cali, a z tyłu 21 cali.Samochód napędzany jest, jakżeby inaczej, podwójnie doładowanym, 6-litrowym silnikiem V12, zaprojektowanym przez AMG. Jego moc to 764 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm (przy 2400 obr./min). 7-biegowa skrzynia automatyczna przekazuje całość wyłącznie na tylne koła.

Pagani Huayra RoadsterPagani

Huayra z otwartym nadwoziem powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach, a ceny zaczynać się będą od 2 280 000 euro. Niewiadomą pozostają osiągi samochodu oraz to, jak otwierane będą drzwi. W coupe unoszą się one do góry, a ich mocowania znajdują się w dachu. Jednakże zapowiadając ten model Pagani sugerowało, że roadster również będzie miał podnoszone drzwi. Na rozwiązanie tej zagadki będziemy musieli najpewniej poczekać do marcowego salonu w Genewie, na którym auto to zadebiutuje.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas