Oto Renault Clio RS 220 Trophy
Sportowa wersja Clio otrzymała więcej koni, szybszą skrzynię i twardsze zawieszenie.
Na salonie w Genewie Renault oficjalnie zaprezentowało Clio RS w wersji 220 Trophy. Auto otrzymało wzmocnioną wersję doładowanego silnika 1.6 l, w którym zmieniono turbo, wlot powietrza, mapę wtrysku oraz wydech. W efekcie jednostka rozwija 220 KM (+ 20 KM w porównaniu do dotychczas oferowanej odmiany) oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 20 Nm). Ponadto, na czwartym i piątym biegu uruchamia się funkcja boost, podnosząca maksymalny moment do 280 Nm.
Modyfikacje objęły również zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnię EDC. Zmiany biegów w górę są teraz o 40 procent szybsze, a w trybie Race o 50 procent. Skrócono także o 30 procent skok łopatek przy kierownicy, a także poprawiono oprogramowanie dla trybu Sport.
Renault Clio RS 220 Trophy otrzymało również zmodyfikowane zawieszenie, które obniżono o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Zmienione sprężyny i amortyzatory są też sztywniejsze (z tyłu o 40 procent).
Wizualnie najszybsze Clio różni się od standardowego RS nowymi, 18-calowymi alufelgami, oznaczeniami "Trophy" i progami z numerem konkretnego egzemplarza. Pojawił się również nowy biały kolor i lakierowany na czarno dach.
Renault Clio RS 220 Trophy pojawi się na rynku w czerwcu. Nie znamy póki co jego osiągów, ani ceny.