Opel Vivaro, czyli dostawcza Zafira

Pierwsze egzemplarze nowego Opla Vivaro pojawią się u dealerów pod koniec lata, ale zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego 2019 roku.

Model oparty na nowej platformie będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej kubaturze przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem.

O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2500 kilogramów. Umiarkowana pozostała jedynie wysokość — 1,90 m w większości wersji. Nowy Vivaro może zatem swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Reklama

Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex‑Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera. W samochodach z tym systemem oparcie środkowego fotela z przodu składa się, tworząc podręczny stolik na dokumenty, notebooka czy tablet.

W środku kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jak w samochodzie osobowym. Pojawiły się tu takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Użytkownik samochodu ma również do dyspozycji systemy multimedialne - Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro. Wyposażone są w 7-calowe ekrany dotykowe i mogą współpracować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D.

Nowego Opla Vivaro docenią też osoby, które muszą zjechać czasem z asfaltu. Trakcję na błocie, piasku lub śniegu poprawia tu układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy