Opel Corsa - informacje i zdjęcia

Nowa? Prawie. 4 października br. w Paryżu Opel zaprezentuje gruntownie zmodernizowaną Corsę. Model będzie konkurować m.in. z trzecią generacją Fabii, bestsellerowym Fordem Fiestą, odnowionym Polo i Yarisem oraz maluchami z Francji.

Obecna Corsa powstała na tej samej platformie, co Fiat Punto (oznaczonej jako SCCS). Na rynku debiutowała w 2006 roku. W ubiegłym roku zdecydowało się na nią 240 tys. klientów w Europie, co czyni ją czwartym pod względem popularności autem w segmencie za Fiestą, Clio i Polo, a tuż przed Peugeotem 208. Mimo słusznego wieku w ostatnich latach model notował na Starym Kontynencie stabilną sprzedaż w okolicach 300 tys. sztuk rocznie.

W ramach modernizacji Corsa otrzymała zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący do ostatnich nowości Opla - Adama i odświeżonej Insignii. Im dalej w tył, tym zmian mniej. Wprawne oko wychwyci jeszcze przemodelowany kształt tylnych szyb i klapy.

Reklama

Zupełnie nowa jest tablica rozdzielcza z trójramienną kierownicą, odświeżonymi zegarami z nowocześniejszym wizualnie ekranem komputera pokładowego oraz umieszczonym centralnie, 7-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego IntelliLink.

Opel nie ujawnił jeszcze szczegółowych danych technicznych "nowej" Corsy. Wiadomo, że pod maskę trafią:

  • benzynowy silnik 1.0 turbo o mocy 90 lub 115 KM (oba generują 170 Nm maksymalnego momentu);
  • benzynowy silnik 1.4 turbo o mocy 100 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
  • wolnossące jednostki benzynowe 1.2 i 1.4;
  • unowocześniony turbodiesel 1.3 CDTi.


Silniki otrzymają do współpracy nowe przekładnie manualne i automatyczne, obie o 6 przełożeniach.

Ponadto, Corsa otrzymała zestrojone na nowo zawieszenie i wspomaganie kierownicy. Z przodu zastosowano sztywniejszą ramę pomocniczą oraz wymieniono sworznie zwrotnicy, inna jest też charakterystyka amortyzatorów. Rezultatem tych zmian jest obniżenie środka ciężkości o 5 mm.

Kolejne nowości pojawią się na liście wyposażenia. Za dopłatą oferowane będą znane z większych modeli systemy aktywnego bezpieczeństwa, ostrzegające przed zbaczaniem z pasa ruchu, pojazdem w martwym polu czy ułatwiające parkowanie.

Zmodernizowana Corsa trafi do europejskich salonów przed końcem roku. I chociaż wielu wytknie jej dojrzałą konstrukcję, to mamy raczej do czynienia z przykładem dojrzałej ekonomii - po co odsyłać na emeryturę samochód, który jest udany i całkiem dobrze się sprzedaje?


msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy